سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-07
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6309 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ |
84 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

تربیت شناختی، افراد را برای ورود به مباحث مربوط به یادگیری، پویاتر می‌کند؛ به همین منظور کارگروه تربیت‌شناختی ستاد توسعه علوم شناختی اقدامات مؤثری را برای توسعه تربیت شناختی در کشور داشته است. به گزارش ادراک خبر، اهمیت فراگیری تربیت شناختی در انسان به اندازه‌ای است که سبب می‌شود تا وی به صورت خودآگاه و […]

تربیت شناختی، افراد را برای ورود به مباحث مربوط به یادگیری، پویاتر می‌کند؛ به همین منظور کارگروه تربیت‌شناختی ستاد توسعه علوم شناختی اقدامات مؤثری را برای توسعه تربیت شناختی در کشور داشته است.

به گزارش ادراک خبر، اهمیت فراگیری تربیت شناختی در انسان به اندازه‌ای است که سبب می‌شود تا وی به صورت خودآگاه و ناخودآگاه، از گزند بسیاری از آسیب‌های مربوط به یادگیری در امان باشد. به همین دلیل، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، اقدامات گسترده‌ای را در حوزه فرهنگ‌سازی این مفهوم و فراهم آوردن زیرساخت‌های آن به انجام رسانده است.

به دلیل اهمیت بالای این مقوله، این ستاد اقدام به راه‌اندازی کارگروه تربیت شناختی کرده است تا بسیاری از مفاهیم و ماموریت‌های این حوزه، توسط این کارگروه، پیگیری و دنبال شود.

در همین راستا، این کارگروه در سال گذشته، ۶ اقدام زیربنایی و مهم را به انجام رسانده است. ازجمله این اقدامات می‌توان به برگزاری فراخوان به‌سازی محیط‌های یادگیری مجازی در فراخوان شانزدهم ستاد و همکاری در برگزاری سمپوزیوم دو روزه آموزش و پرورش شناختی اشاره کرد. از دیگر این اقدامات می‌توان ایجاد نهاد اعتباربخش بازی‌های شناختی را نام برد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، کارگروه تربیت شناختی همچنین در طول سال گذشته، همکاری‌هایی را با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنیاد ملی نخبگان به انجام رسانده است و دامنه این همکاری‌ها را به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شناختی نیز امتداد داده است.

این کارگروه برای سال جاری نیز برنامه‌های بسیاری را در دست تدوین و اجرا دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!