شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 63273 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ |
97 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه اجتماعی ادراک خبر به نقل از تسنیم، سرهنگ حمید طریقت امروز در برنامه زنده “شهر امن” درباره تخلفات موتورسواران طی دو هفته اخیر و تخلفات پلاک اظهار کرد: بیشترین تخلفاتی که موتورسواران در سطح شهر تهران مرتکب آن می‌شوند، تخلفات پلاک است که مخدوشی و پوشش پلاک را شامل می‌شود‌.وی افزود‌: البته […]

به گزارش گروه اجتماعی ادراک خبر به نقل از تسنیم، سرهنگ حمید طریقت امروز در برنامه زنده “شهر امن” درباره تخلفات موتورسواران طی دو هفته اخیر و تخلفات پلاک اظهار کرد: بیشترین تخلفاتی که موتورسواران در سطح شهر تهران مرتکب آن می‌شوند، تخلفات پلاک است که مخدوشی و پوشش پلاک را شامل می‌شود‌.وی افزود‌: البته طی این دوهفته که اطلاع‌رسانی شد که کفی‌ها در سطح شهر تهران مستقر شده‌اند و برخورد با این‌گونه تخلفات بیش از پیش در دستور کار پلیس قرار گرفته است و به‌جهت تشدید برخورد با تخلفات مورد استفاده قرار گرفته است و در این مدت طی بررسی‌های صورت‌گرفته‌، تخلف پلاک (‌پوشش‌، مخدوشی و نداشتن پلاک) کمتر صورت گرفته است.سرهنگ طریقت تصریح کرد: اگر موتورسیکلتی پلاک ندارد یا اگر مخدوشی پلاک دارند و می‌خواهند در سطح راه قرار بگیرند ابتدا وضعیت پلاک موتورسیکلت خود را مشخص کنند و از ورود به سطح معابر با چنین وضعیتی جداً خودداری کنند تا درگیر سیر مراحل قانونی این تخلف نشوند.فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره پوشش و مخدوشی پلاک افزود: رانندگانی که از قانون تمکین نمی‌کنند، توقیف موتورسیکلت‌های آنان در دستور کار پلیس قرار دارد و یک سری مراحل قضایی نیز برای برخی رانندگان که مجرم هستند و پلاک را مخدوش می‌کنند، انجام می‌شود.وی گفت‌: تخلف پلاک را رانندگانی انجام می‌دهند که بتوانند تخلفات دیگر خودشان را انجام دهند مانند اینکه می‌‌خواهند به خط ویژه داخل شوند و قبل از آن پوشش پلاک یا مخدوشی پلاک انجام می‌دهند‌.چنددرصد از تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به موتورسیکلت‌سواران است؟سرهنگ طریقت درباره ضربات به سر در تصادفات فوتی راکبین موتورسیکلت گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته متأسفانه در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.وی اضافه کرد: علت بیشتر فوت موتورسیکلت‌سواران در تصادفات فوتی، ضربات وارده به سر بوده است که عدم استفاده از کلاه ایمنی باعث این حوادث است که موتورسوار با نگذاشتن کلاه ایمنی استاندارد بر سر، ایمنی خود را کم می‌کند و در تصادفات با ضربه‌ به سر باعث فوت موتورسوار می‌شود.سرهنگ طریقت گفت: بیشترین تخلفات موتورسواران که موجب تصادفات نیز شده، تغییر مسیرهای ناگهانی و حرکت در خلاف مسیر بوده است که این دسته از تخلفات باعث این آمار ۴۲درصدی فوتی راکبین موتورسیکلت است.فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: متأسفانه آمار تصادفات نشان می‌دهد که سن رانندگان بین ۲۰ تا ۳۵ سال است که اکثر هم فاقد گواهینامه رانندگی هستند و آموزشهای لازم را هم ندیده‌اند و مرتکب تخلفات شده‌اند و آگاهی لازم را در خصوص عواقب این نوع تخلفات هم ندارند و در نهایت موجب بروز آمار ۴۲درصدی تصادفات می‌شوند‌.وی در خصوص اجرای طرح موتوریار نیز گفت: موتورسواران به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگزارند و رعایت کنند چرا که [در غیر این‌صورت] اولاً به خود آسیب می‌زنند و در ادامه با اعمال قانون و انتقال به کفی و در نهایت موتورسیکلت‌ها به پارکینگ منتقل خواهند شد و طرح موتوریار نیز از سال ۱۳۹۹ تا امروز در سطح پایتخت در حال انجام است. +

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!