یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-12
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 68393 |
تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ |
113 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر ، در بحبوحه تنش چین با جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین روز دوشنبه تمرینات ضد زیردریایی را با مهمات واقعی در دریای «چین شرقی» انجام دادند. به گزارش خبرگزاری «تاس» شناورهای «ژیاکسینگ» و «شیان» در این تمرین شرکت داشتند. آنها به عنوان بخشی از ناو گروه به همراه کشتی‌های دیگر تمرین‌های […]

به گزارش ادراک خبر ، در بحبوحه تنش چین با جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین روز دوشنبه تمرینات ضد زیردریایی را با مهمات واقعی در دریای «چین شرقی» انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» شناورهای «ژیاکسینگ» و «شیان» در این تمرین شرکت داشتند. آنها به عنوان بخشی از ناو گروه به همراه کشتی‌های دیگر تمرین‌های عملی را با مهمات واقعی در منطقه تعیین‌ شده در دریای چین شرقی انجام دادند.  فرماندهی شرقی ارتش چین پیشتر سلاح‌های ضد زیردریایی، ضد هوایی و ضد موشکی را برای حمله به اهداف در دریا مستقر کرده بود.

روز یکشنبه، اداره ایمنی دریایی چین از برگزاری این رزمایش در دریای چین شرقی خبر داد. ارتش چین به دلایل امنیتی چندان به محتوای این رزمایش و شمار نیروهای شرکت کننده اشاره‌ای نکرده است.

از ابتدای ماه اوت، نیروهای مسلح چین یک سری رزمایش‌ها را در امتداد سواحل این کشور همزمان با افزایش تنش فزاینده در تنگه تایوان انجام داده‌اند که ناشی از سفر «نانسی پلوسی»  رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان است.

ارتش چین همچنین رزمایش‌های گسترده‌ای را با شلیک موشک در ۶ منطقه آبی در اطراف جزیره تایوان انجام داد.

بر اساس اصل چین واحد، جزیره تایوان بخشی از چین به حساب می‌آید و مقامات پکن هرگز این احتمال که با توسل به قوه قهریه تایوان را مجددا تحت کنترل خود در آورند، رد نکرده‌اند.

برآوردهای جدید اندیشکده آمریکایی نیز بر گسترش صنایع نظامی چین و تجهیز نیروی دریایی این کشور به پنج فروند ناو هواپیمابر و ۱۰ فروند زیر دریایی موشک انداز اتمی اشاره دارد.

بر اساس این گزارش، برآوردهای جدید گسترش نظامی مداوم چین را نشان می‌دهد به طوریکه  نیروی دریایی ارتش چین دارای منابعی است که تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند تا پنج فروند ناو هواپیمابر و ۱۰ زیردریایی موشک انداز اتمی را به کار گیرد.

به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» به نقل از اندیشکده  «مرکز ارزیابی راهبردی آمریکا» ارتش چین منابع لازم برای ادامه نوین‌سازی خود در دهه ۲۰۲۰ را دارد. برای نیروی دریایی ارتش چین، این می‌تواند به ناوچه‌ها، قایق‌های موشکی و زیردریایی‌های برقی دیزلی تبدیل شود که می‌توانند برای دفاع منطقه‌ای و همچنین فشار بر تایوان مورد استفاده قرار گیرند، زیرا چین قصد دارد  این جزیره را با سرزمین اصلی متحد کند.

این گزارش بودجه کافی چین برای ساخت ناوهای هواپیمابر، رزمناوها، ناوشکن‌ها، کشتی‌های لجستیکی، بمب‌افکن‌های راهبردی و هواپیماهای حمل‌ونقل و سوخت‌گیری راهبردی را تا دهه ۲۰۳۰  را پیش‌بینی کرده است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!