سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 71701 |
تاریخ انتشار : ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ |
163 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، مدیرکل هواشناسی گلستان روز دوشنبه در مراسم افتتاح این ایستگاه بیان کرد: آزادشهر یکی از شهرستان‌های فاقد ایستگاه هواشناسی بود که این مساله باعث بروز مشکلات در تعیین اقلیم گاز و برق منطقه و هشدارهای هواشناسی آنلاین می‌شد. نوربخش داداشی افزود: زمین مورد نیاز این طرح به مساحت ۲ هزار و […]

به گزارش ادراک خبر، مدیرکل هواشناسی گلستان روز دوشنبه در مراسم افتتاح این ایستگاه بیان کرد: آزادشهر یکی از شهرستان‌های فاقد ایستگاه هواشناسی بود که این مساله باعث بروز مشکلات در تعیین اقلیم گاز و برق منطقه و هشدارهای هواشناسی آنلاین می‌شد.
نوربخش داداشی افزود: زمین مورد نیاز این طرح به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع ۱۲ سال قبل خریدار شد اما مجوز ساخت آن با پیگیری مسوولان استانی و شهرستانی سال گذشته از سازمان مرکزی اخذ شد.
وی ادامه داد: ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تجهیزت فنی و ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای ساخت دیوار و کارهای عمرانی این ایستگاه هزینه شد و از این پس با وارد مدار شدن آن داده‌های هواشناسی مانند تغییرات دمای خاک و هوا و وزش باد اندازه‌گیری و به صورت برخط به مرکز مخابره می‌شود.
مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: ایستگاه هواشناسی خودکار آزادشهر جزو ایستگاه‌هایی است که از شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور کد رسمی دارد و بیشترین کاربرد داده‌های آن ارائه تعیین اقلیم گاز و دمای هوا برای هزینه برق و پایش دقیق شرایط آب و هوایی در زمان حوادث طبیعی مانند سیل است.

داداشی افزود: با راه اندازی این ایستگاه در مجموع ۱۳ شهرستان استان ایستگاه‌ هواشناسی دارند و همچنین تامین زمین برای نصب و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در گالیکش به عنوان تنها شهرستان باقی مانده در دستورکار قرار دارد.
استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.
گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ۲۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای با ۸۲۸ میلیارد تومان اعتبار در ششمین روز از هفته دولت با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در آزادشهر آغاز شد و ۹۴ پروژه با ۱۳۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.
ایستگاه هواشناسی خودکار، ساختمان اداره گاز “نوده خاندوز”، مدرسه ۶ کلاسه روستای “کاشیدار” و آسفالت “قورچای” از مهمترین پروژه‌های افتتاحی است و همچنین عملیات اجرایی پروژه‌هایی مانند پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلو شرکت توزیع برق، زهکشی زیرزمینی، لایروبی و اصلاح کانال‌های محدوده شمال آزادشهر به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار، شبکه توزیع و نصب انشعابات مجتمع کوهستان و مجتمع روستایی شهرستان و روستاهای “نراب” و “وامنان” و مرغداری گوشتی ۳۰ هزار قطعه‌ای و گلخانه سبزی و صیفی از جمله طرح‌های آزادشهر در هفته دولت است.
شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!