سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72029 |
تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ |
126 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، در این آیین حجت‌الاسلام سید حسین مومنی، طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های این ۲ شهید بزرگوار اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر شیفتگان خدمت بودند و به قدرت هیچ تعلقی نداشتند. وی با اشاره به زهد و تقوی و ساده زیستی شهید رجایی و باهنر افزود: شهید رجایی در عمل […]

به گزارش ادراک خبر، در این آیین حجت‌الاسلام سید حسین مومنی، طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های این ۲ شهید بزرگوار اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر شیفتگان خدمت بودند و به قدرت هیچ تعلقی نداشتند.
وی با اشاره به زهد و تقوی و ساده زیستی شهید رجایی و باهنر افزود: شهید رجایی در عمل نشان داد، با اینکه رئیس جمهور است، مانند مردم عادی زندگی می‌کند و خانه‌اش نیز تقریبا در منطقه پایین شهر تهران در میدان بهارستان است.
حجت‌الاسلام مومنی بیان داشت: هنوز هم وقتی وارد خانه این شهید می‌شویم، به قدری محقر است که باورمان نمی‌شود، که برای رئیس جمهور مملکت است.
وی گفت: مسئولان مملکت  باید با تاسی از این شهیدان، به دور از تشریفات زندگی کنند.
حجت‌الاسلام مومنی صداقت و راستگویی شهید رجایی را از ویژگی‌های بارز این دولتمرد نمونه انقلابی اسلامی ذکر کرد و گفت: این شهید برای اینکه به مقام برسد، حاضر نشد، متوسل به تبلیغات دروغ شود.
وی یادآور شد: حضرت امام و مسئولانی مانند شهید رجایی، شهید باهنر، شهید بهشتی و شهید چمران قائل به این امر بودند که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، ولی الان برخی‌ها می‌گویند توجیه می‌کند، این غلط است و این خلاف سیره امام و خلاف سیره اهل بیت و امام حسین‌(ع) است که امام از آنها درس گرفته است.
وی گفت: شهیدان رجایی و باهنر در همان مسیری که امام برای آنها ترسیم کرده بود، قدم برداشتند، مراقب باشید شیطان بر شما غلبه نکند، کمر به خدمت ببندید و به این مردم خدمت کنید.
شهیدان رجایی و باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیری در هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ بر اثر وقوع یک انفجار تروریستی توسط گروهک منافقان به‌شهادت رسیدند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!