جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 72878 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۳۴ |
122 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر ، رسانه‌ها روز سه شنبه از کشته شدن دستکم ۴۰ غیرنظامی در سلسله حملات شبه نظامیان به چند روستا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو خبر دادند. به گزارش خبرگزاری «رویترز» این حملات از سوی یک گروه‌ شبه نظامی از پنجشنبه گذشته تا دوشنبه هفته جاری صورت گرفت. به گقته مقام‌های محلی، […]

به گزارش ادراک خبر ، رسانه‌ها روز سه شنبه از کشته شدن دستکم ۴۰ غیرنظامی در سلسله حملات شبه نظامیان به چند روستا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این حملات از سوی یک گروه‌ شبه نظامی از پنجشنبه گذشته تا دوشنبه هفته جاری صورت گرفت. به گقته مقام‌های محلی، این شبه نظامیان متعلق به اعضای «نیروهای ائتلاف دموکراتیک» هستند که به روستاها و دهکده‌‌های مختلف کنگو حمله می‌کنند. طی یکی از این حملات، شبه نظامیان به ساکنان روستایی در استان «کیوو» حمله کردند.

«کریستوف مونیاندرو» از فعالان حقوق بشر گفت که شبه نظامیان مسلح  از روز پنجشنبه گذشته تا دوشنبه هفته جاری بیش از ۴۰ مرد، زن و کودک را در پنج روستا اعدام کردند.

مونیاندرو گفت: «همه اینها جلوی چشم مقامات نظامی صورت می‌گیرد. ما اینجا داریم تلف می‌شویم، اما هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.»

«ماته موپاندا سالومون»، پرستار بیمارستانی در یکی از روستاهای کنگو نیز گفت که اجساد ۲۶ روستایی را دید که در یکی از حملات کشته شدند. به گفته وی شبه نطامیان  ۷۶ نفر را نیز  ربودند.

این گروه شبه نظامی یکی از چندین گروه مسلح است که  در کنگو بر سر منابع با هم درگیرهستند و  به غیرنظامیان در شرق کنگو حمله می‌کنند. شرق کنگو سرشار از مواد معدنی مانند قلع، تانتالیم، تنگستن و طلا است.

این گزارش حاکیست که تشدید حملات باعث شد دولت کنگو در آوریل ۲۰۲۱ وضعیت اضطراری را در «ایتوری» و «کیوو شمالی» اعلام کند، اما به گفته کارشناسان سازمان ملل متحد وضعیت امنیتی تحت حاکمیت نظامی همچنان رو به وخامت است.

جمهوری دموکراتیک کنگو دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آید و چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقاست.

نیروهای ائتلاف دموکراتیک کمتشکل از صدها تروریست مسلح است که در شرق کنگو که غنی از معادن است، مستقر هستند. نیروهای ائتلاف دموکراتیک  از زمان آغاز عملیات ارتش در اواخر سال ۲۰۱۹، ده‌ها حمله شدید علیه غیرنظامیان انجام داده است.

مناطق مرزی شرقی کنگو با اوگاندا، رواندا و بوروندی چند گروه شبه‌نظامی مختلف را در خود جای داده که بسیاری از آن‌ها باقی مانده جنگ‌های داخلی وحشیانه این کشور هستند که به طور رسمی در سال ۲۰۰۳ پایان یافت. سازمان ملل متحد ، ائتلاف دموکراتیک را  به کشتار صدها غیرنظامی از سال ۲۰۱۴ متهم کرده است. این گروه در سال ۲۰۱۷ وفاداری خود را به گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!