شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7459 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۴۸ |
290 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه «المیادین»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، با انتشار تصویری از لگدمال شدن پرچم روسیه در اراضی اشغالی خبر داد. «خالد اسکیف» خبرنگار شبکه المیادین با انتشار تصاویری در صفحه شخصی خود در شبکه توئیتر، نوشت: «عده‌ای از اسرائیلی‌ها در جریان جشن آتش مقدس، پرچم روسیه را […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه «المیادین»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، با انتشار تصویری از لگدمال شدن پرچم روسیه در اراضی اشغالی خبر داد.

«خالد اسکیف» خبرنگار شبکه المیادین با انتشار تصاویری در صفحه شخصی خود در شبکه توئیتر، نوشت: «عده‌ای از اسرائیلی‌ها در جریان جشن آتش مقدس، پرچم روسیه را در اسرائیل لگدمال کردند.»

 

 

هم زمان با تداوم درگیری‌ها میان اوکراین و روسیه، اختلافات میان مسکو و تل‌آویو نیز بالا گرفته و به تنش لفظی و احضار سفیر رسیده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، روز یکشنبه، در گفت‌وگو با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالی‌ که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خود یک یهودی است، روسیه می‌گوید لازم به «نازی‌زدایی» اوکراین است، گفت که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

این اظهارات وزیر امور خارجه روسیه واکنش شدید مقامات رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. «نفتالی بنت» نخست‌زیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این سخنان تصریح گفت: «اظهارات لاوروف درباره تبار و ریشه هیتلر، بسیار خطرناک است و بیانگر حقیقت نیست. این اظهارات دروغهایی است که هدف از آن، سرزنش یهود است.»

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز ضمن «خطرناک» توصیف کردن اظهارات لاوروف، اعلام کرد که «آناتولی ویکتوروف»، سفیر روسیه در تل‌آویو را برای یک گفت‌وگوی توضیحی و شفاف با معاون مسئول امور اوراسیا در وزارت خارجه اسرائیل، احضار و اظهارات لاوروف را محکوم کرده است.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم طی پستی در توئیتر اظهارات وزیر خارجه روسیه  را «شرم آور و نابخشودنی و یک خطای تاریخی وحشتناک» خواند و نوشت: «یهودیان در هولوکاست خود را نکشتند؛ متهم کردن خود یهودیان به یهودستیزی، پایین‌ترین سطح نژادپرستی علیه یهودیان است.»

تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و روسیه در حالی بر سر جنگ اوکراین افزایش یافته که لاپید چند روز پیش در پیامی در توئیتر ادعا کرد روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است. پس از این اتهام‌زنی بود که وزارت امور خارجه روسیه «الکس بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد و اظهارات لاپید شدیداً مورد انتقاد قرار داد.

از طرف دیگر، منابع عبری اواخر فروردین‌ماه خبر داده بودند که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  در تماس تلفنی با «السکی رزنیکوف» همتای اوکراینی با ارسال تجهیزات محافظتی برای کی‌یف موافقت کرده است.

وزیر جنگ تل‌آویو به رزنیکوف اطلاع داد که تل‌آویو برای کی‌‌یف کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله ارسال خواهد کرد. گانتز گفته بود که این تجهیزات برای تیم‌های پزشکی و امدادگران ارسال خواهد شد.

در روزهای آغازین جنگ روسیه و اوکراین نیز «لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، در اولین واکنش تل‌آویو به تحولات شرق اوکراین واکنش از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین، ابراز نگرانی کرده بود.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرده بود، نوشته بود: «اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند و نگران اقدامات انجام شده در شرق این کشور است. اسرائیل خود را در نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص گام‌های برداشته شده در شرق اوکراین و تشدید جدی اوضاع شریک می‌داند و برای یک راه‌حل دیپلماتیک که به آرامش منتهی شود، امیدوار است و در صورت درخواست، آماده کمک است.»

.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!