دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 75105 |
تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ |
83 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ محسن فرهادی گفت: افراد برای شرکت در مراسم اربعین باید برای حفظ ایمنی بدنشان واکسیناسیون کرونا را تکمیل کنند و اگر شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن گذشته است، باید نوبت یادآور را قبل از سفر و شرکت در مراسم اربعین دریافت کنند. به […]

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

محسن فرهادی گفت: افراد برای شرکت در مراسم اربعین باید برای حفظ ایمنی بدنشان واکسیناسیون کرونا را تکمیل کنند و اگر شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن گذشته است، باید نوبت یادآور را قبل از سفر و شرکت در مراسم اربعین دریافت کنند.

به گفته وی اگر علائمی شبیه سرماخوردگی مانند کرونا در افراد وجود داشته باشد، باید خود را قرنطینه کرده و تا بهبودی کامل علائم در اجتماع و هیچ گونه مراسمی شرکت نکنند؛ زیرا این علائم شاید در خودشان خفیف باشد ولی با انتقال آن به دیگران شاید بیماری با شدت بیشتری بروز پیدا کند.

او گفت: در حال حاضر سامانه ایران من راه اندازی شده است. در این سامانه وضعیت واکسیناسیون و ببماری افراد ثبت شده است. همکاران وزارت بهداشت در مناطق مرزی حضور داشته و در هنگام خروج و ورود اقدام به بیماریابی احتمالی می کنند. تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای مراسم اربعین به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

او افزود: همکاران بهداشت محیط بر روی بهداشت مواد غذایی و سرویس بهداشتی نظارت می کنند. با هماهنگی انجام شده با هلال احمر ۵۰ نفر از کارشناسان بهداشت به کشور عراق اعزام می شوند.

او افزود: یک شبکه نظارتی وسیع به همراه کارشناسانی از موکب ها اقدامات نظارتی بر روی بهداشت مواد غذایی و محیط انجام خواهند داد. افراد باید در اجتماعات از ماسک استفاده کرده و دست ها را به طور مرتب با آب و صابون شست و شو دهند. در حین انجام مراسم از دست دادن و روبوسی نیز پرهیز شود.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!