چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 75280 |
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ |
113 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، رسانه‌ها در حالی از ماموریت یک زیردریایی تهاجمی روسیه مجهز به موشک‌های کروز در آب‌های بین مالت و سیسیل در ایتالیا خبر دادند که این مسئله نگرانی‌هایی برای آمریکا و متحدانش ایجاد کرده است. وبگاه «مالت تودی» روز یکشنبه به نقل از وبگاه آمریکایی «نیوال نیوز» نوشت که مشخص نیست این […]

به گزارش ادراک خبر، رسانه‌ها در حالی از ماموریت یک زیردریایی تهاجمی روسیه مجهز به موشک‌های کروز در آب‌های بین مالت و سیسیل در ایتالیا خبر دادند که این مسئله نگرانی‌هایی برای آمریکا و متحدانش ایجاد کرده است.

وبگاه «مالت تودی» روز یکشنبه به نقل از وبگاه آمریکایی «نیوال نیوز» نوشت که مشخص نیست این زیردریایی چه مدت در این مکان حضور خواهد داشت. قرار است این زیردریایی جایگزین رزمناو کلاس « مارشال اوستینوف» که اخیرا دریای مدیترانه را ترک کرد، شود.

نیوال نیوز نوشته است، این زیردریایی منجر به حواس پرتی نیروهای آمریکا مستقر در منطقه می‌شود.

روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» نیز نوشت این زیردریایی روز جمعه در حالی مشغول ماموریت بود که ۲ فروند هواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکا از نوع«بوئینگ پی-۸» به شدت آنرا تعقیب می‌کردند. این هواپیماهای آمریکایی که از پایگاه «سیگونلا» بلند شدند، ساعت‌ها در جنوب مالت و سپس در سیسیل در تعقیقب این زیردریایی بودند. این در حالی است که  زیردریایی‌های اتمی روسیه هیچ اثری از خود به جای نمی‌گذارند و تنها وسیله شناسایی، تجزیه و تحلیل ارسال‌های رادیویی است.

این گزارش حاکیست، در حالی که افزایش تحرکات نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه به عنوان بخشی از تهاجم به اوکراین به خوبی مشخص است، اما در مورد آن کمتر صحبت می‌شود. ممکن است افزایش نیرو در دریای مدیترانه دفاع  بر مبنی دکترین دفاعی روسیه و بخشی از بازدارندگی برابر دخالت ناتو در جنگ با اوکراین باشد.

هفته گذشته نیز یک ناو گره نیروی دریایی روسیه شامل رزمناو «مارشال اوستینوف» و یک  فروند کشتی تدارکاتی از «جبل الطارق » حرکت و تحت کنترل شدید ناوها به سمت اقیانوس اطلس حرکت کرد.

اخیرا فرمانده نیروهای مسلح آلمان هشدار داد که غرب نباید قدرت نظامی روسیه را دست‌کم بگیرد و این کشور می‌تواند در صورت لزوم جبهه دوم را باز کند.

 ژنرال «ابرهارد زورن» فرمانده نیروهای مسلح آلمان گفت: «شاید بخش عمده‌ای از نیروهای زمینی روسیه در حال حاضر در اوکراین مستقر باشند، اما با این وجود، ما نباید توان بالقوه نیروهای زمینی روسیه را برای باز کردن جبهه دوم جنگ دست کم بگیریم.»

او افزود که روسیه علاوه بر نیروی زمینی، نیروی دریایی و هوایی نیز در اختیار دارد.

زورن گفت: «بیشتر نیروی دریایی روسیه هنوز در جنگ با اوکراین مستقر نشده‌اند و نیروی هوایی روسیه همچنان توان بالقوه قابل توجهی دارد که تهدیدی برای ناتو نیز به شمار می رود».

زورن تاکید کرد که روسیه همچنان ذخایر مهمات قابل توجهی دارد. این ژنرال آلمانی گفت: «روسیه به خوبی قادر است درگیری را در منطقه گسترش دهد.»

زورن با اشاره به وضعیت نظامی در اوکراین گفت که حملات روسیه کند شده، اما روسیه همچنان به طور پیوسته به اوکراین فشار می‌آورد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!