دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-13
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 75479 |
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ |
118 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، ارتش این کشور به طور گسترده در مسیر تردد زائران اربعین مستقر شده است. هدف از استقرار گسترده ارتش عراق، تامین امنیت زائران طی روزهای آتی تا اربعین امام حسین علیه‌السلام می‌باشد. شنبه گذشته نیز لشکر ۱۱۰ سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق خبر داد […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، ارتش این کشور به طور گسترده در مسیر تردد زائران اربعین مستقر شده است.

هدف از استقرار گسترده ارتش عراق، تامین امنیت زائران طی روزهای آتی تا اربعین امام حسین علیه‌السلام می‌باشد.

شنبه گذشته نیز لشکر ۱۱۰ سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق خبر داد که طرح تأمین امنیت مسیر زائران ایرانی به سمت استان کربلا را بر عهده گرفته است.

«ظاهر حبیب المندلاوی» فرمانده لشکر ۱۱۰ الحشد به پایگاه خبری شفق نیوز گفت: «بیش از ۵۰۰ نفر از لشکر ۱۱۰ به همراه هزاران نفر از نیروهای سایر لشکرهای الحشد، در طرح تأمین امنیت زایران ایرانی، مشارکت دارند».

 وی با بیان اینکه تأمین امنیت از مرزهای خانقین تا «حوض حمرین» ادامه دارد، خبر داد: «این طرح شامل اسکورد کاروانهای زوار و استقرار  گشتیهای مراقبتی در طول مسیر المنذریه تا اطراف شهرستان المقدادیه است».

این فرمانده الحشد همچنین گفت که این طرح تا پایان مراسم اربعین و با هماهنگی سازمان یافته با سایر نهادهای امنیتی ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران و عراق اخیرا توافقنامه و مکانیزم سازماندهی ورود زائران ایرانی به صورت روزانه و طی چندین نویت را امضا کردند.

در همین ارتباط، «علاء القیسی» مدیر سازمان گمرک عراق جمعه دو هفته پیش از ورود بیش از ۴۴ هزار زائر ایرانی به خاک این کشور از طریق مرز «زرباطیه»‌ (مهران) و شلمچه خبر داد.

.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!