پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 75510 |
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ |
109 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، «باربرا لیف» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک روز یکشنبه با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیدار کرد. دفتر اطلاع‌رسانی رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار بر ضرورت رفع بحران‌های منطقه‌ای تأکید کردند. در این بیانیه آمده است: «در این دیدار […]

به گزارش ادراک خبر، «باربرا لیف» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک روز یکشنبه با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار بر ضرورت رفع بحران‌های منطقه‌ای تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: «در این دیدار روابط دو جانبه و تقویت آن در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور تحقق منافع مشترک و نیز همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و تقویت توان نیروهای امنیتی عراق بر اساس توافقنامه چارچوب راهبردی بررسی شد».

بنابر گزارش وبگاه «السومریه نیوز»، صالح و لیف همچنین تحولات منطقه‌ای را بررسی و بر ضرورت رفع بحران‌های منطقه‌ای، حمایت از روند گفت‌وگوها و همگرایی برای کاهش تنش‌ها و درگیری‌ها و نیز اهمیت نقش محوری عراق در منطقه و ضرورت تضمن امنیت و ثبات آن تأکید کردند.

رئیس جمهور عراق همچنین بر گفت‌وگو و تلاش برای بحران‌های سیاسی عراق تأکید کرد و لیف نیز مدعی شد که «آمریکا به حمایت از امنیت و ثبات عراق و ملت آن و نیز حمایت از گفت‌وگو برای حل بحران سیاسی این کشور پایبند است».

لیف همچنین با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیدار و درباره روابط دوجانبه بین آمریکا و عراق، آخرین تحولات عراق، نقش دولت این کشور در مقابله با مشکلات و تلاشهای آن برای مهار بحران کنونی از رهگذر چند طرح برای گفت‌وگوی ملی فراگیر را بررسی کرد.

.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!