دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 75908 |
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ |
109 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شیوه نامه‌ای برای زائران اربعین توسط ستاد ملی تدوین شده است و اخیراً نیز سخنگوی ستاد ملی مفاد آن را اعلام کرده اند که تاکید همیشگی ما بر انجام منظم واکسیناسیون است؛ چرا که یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ به خصوص […]

زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شیوه نامه‌ای برای زائران اربعین توسط ستاد ملی تدوین شده است و اخیراً نیز سخنگوی ستاد ملی مفاد آن را اعلام کرده اند که تاکید همیشگی ما بر انجام منظم واکسیناسیون است؛ چرا که یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ به خصوص گونه‌های جدید تکمیل فرآیند واکسیناسیون است.

او توضیح داد: با توجه به مهیا بودن واکسن و شرایط مطلوبی که در کشور برای واکسیناسیون فراهم است، خواهش می‌کنیم عزیزانی که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند حتماً دز یادآور را تزریق کنند.

زالی افزود: شیوه‌ نامه های بهداشت فردی، استفاده منظم از ماسک و مواردی از این قبیل در آن جا با تاکید بیشتری باید رعایت شوند. در هنگام برگشت زائران اربعین اگر کسی دچار علائم باشد، چند روزی به دلیل این که احتمال ابتلا به بیماری و انتقال آن وجود دارد، خود را قرنطینه کند.

او بیان کرد: اگر ما بتوانیم پوشش مطلوبی از واکسیناسیون را فراهم بکنیم؛ مصونیت خوبی را ایجاد می‌کنیم و این سفر در بهترین شرایط بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: امسال با تدبیر معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، ستاد اربعین در دانشگاه تشکیل شده است که یکی از اهداف آن ترغیب و تسهیل گری دانشجویان در اعزام به اربعین بود و امروز اولین گروه از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اعزام می‌شوند.

زالی گفت: مجموعه دانشگاه‌ها با تصویب ستاد اربعین موظف شده اند که امکانات لازم را برای تدارکات، پشتیبانی و مواردی از این قبیل فراهم کنند. در این دوره مشارکت دانشجویان مانند ادوار قبلی رو به رشد است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!