شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 76066 |
تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ |
88 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر  علی‌رغم هشدارهای تند روسیه به رژیم کی‌یف درباره هرگونه حمله نظامی به شبه‌جزیره کریمه، مقامات اوکراینی اما تهدیدهای تحریک‌آمیزی علیه این منطقه به‌زبان راندند. دولت اوکراین شامگاه دوشنبه، همزمان با تداوم عملیات ضدحمله در جنوب این کشور، به ساکنان شبه‌جزیره کریمه هشدار داد که هرچه سریعتر پناهگاه‌های حملات موشکی را آماده […]

به گزارش ادراک خبر  علی‌رغم هشدارهای تند روسیه به رژیم کی‌یف درباره هرگونه حمله نظامی به شبه‌جزیره کریمه، مقامات اوکراینی اما تهدیدهای تحریک‌آمیزی علیه این منطقه به‌زبان راندند.

دولت اوکراین شامگاه دوشنبه، همزمان با تداوم عملیات ضدحمله در جنوب این کشور، به ساکنان شبه‌جزیره کریمه هشدار داد که هرچه سریعتر پناهگاه‌های حملات موشکی را آماده کرده و مواد غذایی کافی برای ذخیره کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقامات کی‌یف در چند هفته اخیر بارها به ساکنان مناطق جنوبی این کشور هشدار داده بود که برای تخلیه مناطق مسکونی آماده باشند اما تهدید امشب به‌دلیل اینکه مستقیما کریمه را که به روسیه ملحق شده هدف گرفته، قابل توجه است.

«میخائیلو پودولیاک» مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین شامگاه دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما از ساکنان مناطق اشغالی، از جمله شبه‌جزیره کریمه می‌خواهیم تا توصیه‌های مقامات اوکراینی برای عملیات‌های رفع اشغال را اجرا کنند».

طبق این گزارش، پودولیاک در اظهاراتی تحریک‌آمیز مبنی بر اشغال کریمه، تهدید کرد: «به‌خصوص اینکه پناهگاه‌های زمان بمباران را آماده کرده، مقدار کافی آب [و غذا] فراهم نموده و همچنین پاوربانک‌های خود را شارژ کنید. همه‌چیز [دوباره] اوکراینی خواهد شد».

وی پیش از این نیز با اشاره به توانایی اوکراین برای تخریب پل کرچ که روسیه و کریمه را به هم متصل می‌کند، مدعی شده بود هدف قرار دادن تاسیسات و پل‌های ساخته شده توسط روس‌ها مشروع است.

طی روزهای اخیر انفجارهای متعددی در پایگاه‌های نظامی متعلق به مسکو در شبه‌جزیره کریمه، که در سال ۲۰۱۴ طی همه‌پرسی رسمی با رأی اکثریت ساکنان خود به فدراسیون روسیه ملحق شد، رخ داده که مقامات اوکراینی تلویحاً یا مستقیما آنها را برعهده گرفته‌اند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!