سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 76074 |
تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ |
395 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایرلند روز دوشنبه شبکه اجتماعی «اینستاگرام» را به دلیل سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران نوجوانان جریمه کردند. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند روز دوشنبه  تصمیم نهایی را برای جریمه ۴۰۲ میلیون دلاری شرکت «متا» مالک اینستاگرام اتخاذ کرد. قرار است […]

به گزارش ادراک خبر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایرلند روز دوشنبه شبکه اجتماعی «اینستاگرام» را به دلیل سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران نوجوانان جریمه کردند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند روز دوشنبه  تصمیم نهایی را برای جریمه ۴۰۲ میلیون دلاری شرکت «متا» مالک اینستاگرام اتخاذ کرد. قرار است جزئیات کامل این مسئله روزهای آینده منتشر شود.

این مجازات دومین جریمه بزرگی است که بر اساس قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا صادر شده است. سال گذشته میلادی قانونگذاران لوکزامبورگی، شرکت آمریکایی «آمازون» را  ۷۴۶ میلیون یورو جریمه کردند.

سازمان نظارت ایرلند با تحقیق در این زمینه متوجه شد که اینستاگرام اطلاعات شخصی کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله از جمله آدرس ایمیل و شماره تلفن  آن‌ها را افشا می‌کند. این در حالی است که حداقل سن برای کاربران اینستاگرام ۱۳ سال است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس توضیحات بیشتری درباره اینکه اینستاگرام این اطلاعات شخصی را چگونه افشا کرده و در اختیار چه کسانی قرار می‌دهد خودداری کرده است.

بر اساس قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا، شهر «دوبلین» در ایرلند مقر اروپایی نظارت بر فعالیت شرکت‌های فناوری ایالات متحده  است.

سال گذشته، این سازمان مستقر در ایرلند پیام رسان «واتس اپ» را به دلیل نقض قوانین شفاف سازی در مورد به اشتراک گذاری داده‌های افراد با سایر شرکت‌های متا، ۲۲۵ میلیون یورو جریمه کرد.

این گزارش حاکیست، مقام‌های ایرلند مدت‌هاست که از شرکت متا خواسته‌اند داده‌های شهروندان این کشور  را به آمریکا منتقل نکند. اتحادیه ارووا نیز به شدت موافق حفظ داده‌های کاربران ساکن این قاره است.

اخیرا نیز یک محقق با مطالعه روی عملکرد فیس‌بوک و اینستاگرام به این نتیجه رسید که این دو شبکه اجتماعی از طریق مرورگرهای درون برنامه‌ای کاربران را  ردیابی می‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!