پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 76076 |
تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ |
86 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، رسانه‌ها دوشنبه شب به وقت تهران از ورود شماری از نظامیان آلمان به لیتوانی در  بحبوبحه تداوم نبرد روسیه با اوکراین خبر دادند. وبگاه «ناتو» در این زمینه گزارش داد که ۱۰۰ نظامی آلمانی روز یکشنبه به عنوان بخشی از افزایش حضور ناتو در جناح شرقی اروپا پس از تهاجم روسیه […]

به گزارش ادراک خبر، رسانه‌ها دوشنبه شب به وقت تهران از ورود شماری از نظامیان آلمان به لیتوانی در  بحبوبحه تداوم نبرد روسیه با اوکراین خبر دادند.

وبگاه «ناتو» در این زمینه گزارش داد که ۱۰۰ نظامی آلمانی روز یکشنبه به عنوان بخشی از افزایش حضور ناتو در جناح شرقی اروپا پس از تهاجم روسیه به اوکراین وارد کشور لیتوانی شدند.

این نظامیان بخشی ازتیپ ۴۱ زرهی آلمان هستند که با کشتی از «کیل» به بندر «کلایپدا» در لیتوانی رسیدند. این واحد متشکل از ۱۰۰ پرسنل و تجهیزات فرماندهی و کنترل، ارتباطات و تدارکات است.

«اوآنا لونگسکو» از سخنگویان ناتو گفت: «ورود اولین نظامیان آلمانی به عنوان بخشی از نیروهای ناتو نشان دهنده گامی مهم در تقویت بازدارندگی و دفاع ناتو در زمان حساس برای امنیت ماست و پیام روشنی را ارسال می‌کند که ناتو از هر وجب از خاک متحدان خود دفاع خواهد کرد.»

در اجلاس مادرید در ژوئن، سرام ناتو تصمیم گرفتند که دفاع ناتو را تقویت کنند. آلمان که هدایت ناتو در لیتوانی را برعهده دارد، در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ نظامی در این کشور دارد.

طی روزهای گذشته ناتو در تقابل با روسیه یک رزمایش چند ملیتی را در گرجستان با حضور هزاران نظامی و چندین کشور متحد برگزار کرد.

این در حالی است که در روزهای گذشته، شماری از مردم اروپا علیه جنگ افروزی ناتو و  تحریم‌های روسیه تظاهرات کردند.

در همین رابطه، هزاران نفر از مردم جمهوری چک روز شنبه با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند. حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

شماری از روس زبانان مقیم آلمان نیز  روز یکشنبه در شهر «کلن» تظاهرات کردند و خواستار لغو تحریم‌های روسیه شدند.  حدود ۲۰۰۰ روس زبان روز یکشنبه در شهر کلن راهپیمایی کردند و از دولت آلمان خواستند که حمایت از اوکراین را متوقف و تحریم‌های روسیه را لغو کند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!