جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7708 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ |
92 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام « ماشاالله عبدی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اجلاسیه در آستانه برگزاری کنگره بزرگ چهار هزار روحانی شهید کشور که چهارم خردادماه در قم برگزار می شود در استان مرکزی برگزار برنامه‌ریزی شده است. وی ادامه داد: این اجلاسیه در راستای معرفی اقدامات تبلیغی و رزمی روحانیون […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام « ماشاالله عبدی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اجلاسیه در آستانه برگزاری کنگره بزرگ چهار هزار روحانی شهید کشور که چهارم خردادماه در قم برگزار می شود در استان مرکزی برگزار برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: این اجلاسیه در راستای معرفی اقدامات تبلیغی و رزمی روحانیون در هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس با تبلیغ در بین نیروها و رزمندگان تلاش می‌کردند مسائل اعتقادی، فقهی و فرهنگی را برای رزمندگان شفاف سازی کنند.
حجت الاسلام عبدی افزود: دشمنان اسلام و قرآن برای گرفتن خاک جمهوری اسلامی ایران به این کشور حمله نکرده بودند بلکه برای نابودی نظام جمهوری اسلامی نوپا برنامه‌ریزی کرده بودند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: هویت اعتقادی دادن به جنگ از جمله وظایف مهم روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی بود که دشمنان علیه کشور و جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته بودند.
حجت الاسلام عبدی حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس را موجب دلگرمی رزمندگان عنوان کرد و افزود: روحانیت در دوران دفاع مقدس علاوه بر اقدامات تبلیغی و اعتقادی دوشا دوش رزمندگان می‌جنگیدند و از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان دفاع می کردند.
وی اظهار داشت: روحانیت قبل از هر عملیات رزمی کار فرهنگی و اعتقادی می کردند و در عملیات‌ها پرچمدار و سرستون عملیات‌ها بودند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تیپ ۸۳ امام صادق (ع) تیپ روحانیون بود که اکنون این تیپ در استان قم مستقر است و به عنوان یک تیپ رزمی و تبلیغی فعالیت می‌کند.
حجت الاسلام عبدی یاد آور شد: نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس آنگونه که باید منعکس نشده و با وجود اینکه اقداماتی در این زمینه انجام شده ولی نسل جدید از اقدامات شهدای روحانیت آنگونه که باید مطلع نیستند.
وی  گفت: دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی و کنگره بین المللی چهار هزار روحانی کشور که در مصلی قم برگزار می شود در راستای آگاه سازی جامعه به خصوص نسل جوان با اقدامات و فعالیت‌های روحانیت در دوران دفاع مقدس انجام می شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: دشمنان مذهب مقدس تشیع به دنبال شکسته شدن قداست لباس روحانیت هستند و شهادت ۲ روحانی در حرم رضوی از جمله اقدامات آنان در این زمینه است.
حجت الاسلام عبدی گفت: این لباس آماده خون دادن و شهادت است تا انقلاب اسلامی را به انقلاب حجت(عج) وصل شود.
مسئول سازمان بسیج طلاب استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی این استان در راستای تبیین نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس و نقش مدیریتی، سازماندهی و هدایت مردم در دوران دفاع مقدس در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.
حجت الاسلام«ابوالفضل رجبی» افزود: کنگره بین المللی چهار هزار شهید روحانی کشور روز چهارم خردادماه با حضور مسئولان لشکری، کشور و رئیس جمهوری در قم برگزار می شود.
وی ادامه داد: خانواده شاخص روحانیون در این آیین حضور دارند و مقرر شده یک غرفه از آثار روحانیون، جایگاه اجتماعی، سیاسی و تبلیغی این افراد از هر استان در قالب تولیدات انیمیشن، تالیف کتاب و سایر اقدامات در این کنگره برگزار شود.
مسئول سازمان بسیج طلاب استان مرکزی گفت: آیت الله «محسن مجتهد شبستری» رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) سخنران دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی این استان در اراک است و پیکر مطهر یک شهید شهید گمنام نیز در این اجلاسیه تشییع می‌شود.
حجت الاسلام رجبی افزود: پخش پیام تصویری آیت الله نوری همدانی، رونمایی از هفت جلد کتاب از حضور روحانیون در دوران دفاع مقدس، روحانیون در اسارت رژیم بعث عراق، رونمایی از دومین تمبر روحانیت و خاطره گویی و تهیه مستند از خانواده شهدای روحانی از دیگر برنامه‌های دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاهی از آثار شهدای روحانی از دیگر برنامه‌های دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی است.
مسئول سازمان بسیج طلاب استان مرکزی یادآور شد: پنج یادواره شهدای روحانیون پیش از برگزاری این اجلاسیه در شهرستان‌های شازند، تفرش، محلات، خمین و اراک با موضوع تبیین نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس برگزار شده است.
حجت الاسلام رجبی گفت: برگزاری مسابقات فوتسال گرامی داشت ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی، برگزاری مسابقات کاراته، برگزاری یادواره مجازی در پیام رسان‌های داخلی و نامگذاری حجره‌های حوزه‌های علمیه استان به نام شهدای روحانی از دیگر برنامه‌ها و اقدامات در راستای برگزاری این اجلاسیه است.
وی از توزیع سه هزار بسته معیشتی در راستای این اجلاسیه خبرداد و گفت: در هرکدام از این بسته‌ها وصیت نامه شهدای روحانی نیز به مردم اهدا می‌شود.
استان مرکزی هفت هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!