پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 77977 |
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ |
76 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر ، مهدی دوستی در توییت خود خطاب به برخی از شیوخ عرب آورده است: تاریخ بخوانید و به مرزهای خط‌کشی شده خود و مرزهای ایران بزرگ خوب نگاه کنید، وجب به وجب این خاک با خون پدرانمان به‌دست آمده و با خون فرزندانشان حفظ خواهد شد. استاندار هرمزگان در ادامه اضافه […]

به گزارش ادراک خبر ، مهدی دوستی در توییت خود خطاب به برخی از شیوخ عرب آورده است: تاریخ بخوانید و به مرزهای خط‌کشی شده خود و مرزهای ایران بزرگ خوب نگاه کنید، وجب به وجب این خاک با خون پدرانمان به‌دست آمده و با خون فرزندانشان حفظ خواهد شد.
استاندار هرمزگان در ادامه اضافه کرده است: ما ایرانی‌ها متر به متر جنگیده‌ایم تا ایران شده‌ایم، این جزایر ایرانی‌اند و تا همیشه ایرانی باقی خواهند ماند.
توییت مهدی دوستی در واکنش به یاوه‌گویی برخی متوهمان منطقه که در بیانیه جدید شورای همکاری خلیج فارس درخصوص جزایر سه‌گانه منتشر شده است، هم‌اکنون در سطح گسترده‌ای از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و در رسانه‌های مختلف نیز بازتاب قابل توجهی داشته است.
در پی انتشار مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده چهار جانبه در خصوص جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز این نشست را محکوم کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه نیز در این خصوص اظهار داشت: صدور چنین بیانیه‌هایی، نشان از فقدان فهم درست برخی کشورها نسبت به سیر تحولات منطقه و تجاهل نسبت به واقعیات منطقه غرب آسیا است.
کنعانی درباره جزایر سه گانه ایرانی با مردود شمردن ادعاهای بیانیه، تمامی اقدامات ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت بر تمامیت ارضی کشور دانست و مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد.
سال ۱۳۸۶ نیز سران اتحادیه عرب این خطای راهبردی نسبت به ایران را تکرار کردند، در آن نشست سه روزه که در ریاض و با مدیریت عربستان برگزار شد، شیوخ عرب نسبت به مالکیت ایران در جزایر سه‌گانه دچار فراموشی شدند و مطالب نسنجیده‌ای مطرح کردند که واکنش‌های زیادی به دنبال داشت.
علاوه بر نقشه‌های متعددی که از دوران یونان باستان  قبل از میلاد مسیح برجای مانده و در آنها از تمامی جزایر خلیج فارس با عنوان بخشی از سرزمین ایران یاد شده است، در سده‌های اخیر نیز تمامی نقشه‌های رسمی که از سوی کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه، روسیه، پرتغال، اسپانیا و سایر کشورها تهیه شده و به عنوان اسناد رسمی نگهداری می‌شوند، جزایر خلیج همیشه فارس از جمله سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را بخشی از خاک ایران دانسته‌اند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!