شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 77989 |
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ |
71 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، برخی منابع آگاه از اقدام جدید برای رفع اختلافات بین دو جنبش فتح و حماس در پی شکست دور قبلی گفت‌وگوهای دو جنبش خبر دادند. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منابع گزارش کرد که الجزائر برای میزبانی دور جدید گفت‌وگوها بین رهبران دو جنبش فتح و حماس و آشتی دادن […]

به گزارش ادراک خبر، برخی منابع آگاه از اقدام جدید برای رفع اختلافات بین دو جنبش فتح و حماس در پی شکست دور قبلی گفت‌وگوهای دو جنبش خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منابع گزارش کرد که الجزائر برای میزبانی دور جدید گفت‌وگوها بین رهبران دو جنبش فتح و حماس و آشتی دادن این دو جنبش آماده می‌شود به ویژه اینکه فلسطین با توجه به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی و یهودی‌سازی مستمر آن با چالش‌های خطرناکی مواجه است.

این منابع گفتند که دور جدید نشست دو جنبش قرار است در ماه اکتبر آینده به منظور بررسی دیدگاه جامع برای آشتی، یکپارچگی تلاش گروه‌‌های فلسطینی تحت حمایت سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و بازگشت مجدد به روند انتخابات، برگزار شود.

الجزائر چند ماه قبل نیز میزبان دیدار رهبران فتح و حماس و چند گروه دیگر با هدف آشتی فراگیر فلسطینیان بود که البته به هیچ نتیجه مثبتی منجر نشد.

دولت الجزائر ماه ژانویه گذشته گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با گروه‌های فلسطینی با هدف دستیابی به توافقی برای پایان دادن به اختلافات انجام داد اما این گفت‌وگو به توافق آشتی منتهی نشد و جنبش حماس بر برگزاری انتخابات فراگیر به خصوص در داخل سازمان آزادی‌بخش فلسطین اصرار داشت و به نوع حکومت پیشنهادی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعتراض داشت و اختلافات بین دو جنبش حتی به دولت، انتخابات، نقش تشکیلات خودگردان در غزه و عملیات بازسازی نوار غزه نیز رسید.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!