یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-12
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 78023 |
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۴۵ |
72 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ امیرحسام علیرضایی گفت: در مراکز جامع, تمام خدمات پایه پنجگانه و خدمات تخصصی مانند جراحی‌های بزرگ، بستری و مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌شوند. بر اساس هدف گذاری تعیین شده قرار است  ۲۰ مرکز این گونه خدمات را به بیماران هموفیلی در ۶۴ مرکز ارائه شوند. به […]

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امیرحسام علیرضایی گفت: در مراکز جامع, تمام خدمات پایه پنجگانه و خدمات تخصصی مانند جراحی‌های بزرگ، بستری و مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌شوند. بر اساس هدف گذاری تعیین شده قرار است  ۲۰ مرکز این گونه خدمات را به بیماران هموفیلی در ۶۴ مرکز ارائه شوند.

به گفته وی به منظور دسترسی عادلانه بیماران به خدمات درمانی، تکمیل و تجهیز شبکه مراکز مراقبت هموفیلی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

در این مراکز، خدمات پایه شامل ویزیت پزشک، تزریق فرآورده‌های خونی و انعقادی، عرضه دارو‌های تخصصی، دندانپزشکی و توانبخشی مد نظر است. این شبکه در دو سطح مراکز جامع (ریفرال) و مراکز درمانی (محیطی) تعریف شده است.

او افزود: در حال حاضر از مجموع مراکز پیش بینی شده ۱۲ مرکز جامع  و ۲۵ مرکز محیطی فعال تمامی خدمات پایه را ارائه می‌ کنند. برنامه معاونت درمان، تکمیل تمام ۸۴ مرکز درمانی  در طول ۴ سال آینده  است؛  به طوری که سالانه، ۱۰ تا ۱۵ مرکز به این شبکه افزوده خواهند شد.

او گفت:  جا به جایی بخش‌های تالاسمی یا هموفیلی به دلیل نیاز بیمارستان‌ها به تخت‌های بیمارستانی برای مدیریت کووید، شیفت پزشکان و پرستاران به اورژانس‌های کرونا از مشکلات مبتلایان به بیماری  هموفیلی در سال‌های اخیر بوده است. خوشبختانه فوت مبتلایان به هموفیلی بر اثر بیماری کرونا گزارش نشده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!