جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 78031 |
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۴۶ |
86 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علوم پزشکی هوشمند و استانداری هرمزگان با محوریت توسعه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور امضا شد. هدف از این طرح سهولت و سرعت در دسترسی پزشک به بیمار در مناطق دور است تا در صورت نیاز خدمات پزشکی همچون جراحی و معاینه‌های تخصصی اجرایی شوند. پزشکی از راه دور ارائه […]

تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علوم پزشکی هوشمند و استانداری هرمزگان با محوریت توسعه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور امضا شد.

هدف از این طرح سهولت و سرعت در دسترسی پزشک به بیمار در مناطق دور است تا در صورت نیاز خدمات پزشکی همچون جراحی و معاینه‌های تخصصی اجرایی شوند. پزشکی از راه دور ارائه خدمات پزشکی به مناطقی است که مردم دسترسی کمتری به متخصصان دارند.

در این ارتباط دکتر خجسته، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند گفت: درمان از راه دور می‌تواند برای مناطق کم برخوردار باشد؛ یعنی افرادی که باید مسیر طولانی را طی کنند برای این که به مراکز درمانی برسند و ممکن است که این روش برای افرادی نیز  باشد که دسترسی مستقیم ندارند یا امکان دسترسی در آن لحظه برای این افراد فراهم نیست. مثل شرایط حاد و بحرانی که ممکن است  در کشور به دنبال اتفاقاتی مانند سیل و زلزله  رخ دهد.

او افزود: در پزشکی از راه دور اطلاعات بیمار برای تشخیص نهایی به پزشکان متخصص مستقر در بیمارستان‌های منتخب ارسال می‌شود.

باقری فرد ،آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: هدف از برنامه این است که هنگامی که تشخیص‌های اولیه انجام می شوند، افراد یا بیمارانی که نیاز به خدمات خاص و ویژه دارند بلافاصله به مراکز مجهز در استان منتقل می‌شوند.

باقری فرد در ادامه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه یک منطقه بسیار محروم از استان هرمزگان با نظر استانداری محترم در نظر گرفته شده است که دانشگاه علوم پزشکی هوشمند خدمات خود را به صورت  آموزشی در نظام سلامت، بهداشت و در حوزه درمان را به صورت دورا پزشکی ارائه خواهد داد.

او بیان کرد: آماده سازی بخش نرم‌افزاری و تامین متخصصان پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است و استانداری هرمزگان تأمین زیرساخت‌های این طرح را به عهده گرفته است.

دوستی استاندار هرمزگان  گفت: مجموع این‌ خدمات  باعث می شوند که ما بتوانیم پزشکی از راه دور را در یک بخش دورافتاده‌ای در استان به عنوان پایلوت ملی عملیاتی کنیم. بعد آن در جزایر ایرانی خلیج فارس و بقیه نقاط کشور اجرا خواهیم کرد.

خجسته درباره مزایای این سیستم گفت: پیگیری بیماران مزمن با این سیستم بسیار کم هزینه‌تر است و بسیاری از بیماران که نیازمند پیگیری ماهانه و یا هفتگی برای درمان هستند؛ اگر بتوانند به پزشک خود با سیستم‌های پیشرفته دیجیتال متصل شوند خیلی از هزینه‌های رفت و آمد را نباید پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید


 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!