دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-13
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 79099 |
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۴۵ |
79 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ کیوان ادیب حسامی، متخصص فیزیوتراپی به زائران پیاده روی اربعین حسینی توصیه کرد که برای جلوگیری از خستگی و پیشگیری از ایجاد زخم پا باید حدود یک الی یک ساعت و نیم پیاده روی کنند و پس از این زمان حدود بیست دقیقه استراحت کرده […]

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کیوان ادیب حسامی، متخصص فیزیوتراپی به زائران پیاده روی اربعین حسینی توصیه کرد که برای جلوگیری از خستگی و پیشگیری از ایجاد زخم پا باید حدود یک الی یک ساعت و نیم پیاده روی کنند و پس از این زمان حدود بیست دقیقه استراحت کرده و بنشینند.

او گفت: زائران در صورت وجود مکان مناسب باید کمی دراز کشیده و پاهایشان را در سطح بلندتری قرار دهند تا خونی که در پا جمع شده است در قلب و بدن پخش شده و در صورت اضافی بودن از طریق کلیه دفع شود.

ادیب درباره معیار‌های کفش مناسب پیاده روی اربعین گفت: کفش مناسب پیاده روی باید بدون پاشنه، دارای لژ و کفه نرم باشد. زائران گرامی باید در صورت امکان از کتانی استفاده کنند. کفش‌ها باید با سطح زمین به طور کامل در تماس بوده و استاندارد‌های لازم را داشته باشند.

این متخصص فیزیوتراپی گفت: افراد در طول پیاده روی باید آب بسیار میل کنند؛ زیرا اسید لاکتیک در عضلات جمع می‌شود و با مصرف این نوشیدنی به صورت منظم دفع خواهد شد. این امر منجر به آمادگی عضلات پا می‌شود. آب از گرفتگی عضلانی جلوگیری می‌کند.

ادیب گفت: راهپیمایان در طول مسیر پیاده روی باید کشش‌های عضلات اندام تحتانی، ران، جلو و ساق پا را هر دو ساعت یک بار (ده حرکتی) داشته باشند تا در طول مناسب خود قرار گیرند. پیش از خواب پا‌ها و عضلات حرکتی خود را ماساژ دهند تا جریان خون افزایش یابد.

متخصص فیزیوتراپی گفت: در صورت بروز تاول، بهتر است افراد محتوای آن را تخلیه نکرده و روی آن زخم ایجاد نکنند؛ زیرا پوست یک پانسمان طبیعی برای تاول است و از عفونت زخم جلوگیری می‌کند.

وی برای درمان و پیشگیری از زخم و تاول‌ پا اظهار کرد: افراد باید پا‌های خود را به صورت مداوم با آب یا آب و صابون بشویند. پس از شست‌ و شو پای خود را خشک کرده و سپس از جوراب استفاده کنند. (پای خیس که در کفش قرار داده می‌شود باعث ایجاد زخم و تاول می‌شود.)

او گفت: اگر زخم تاول باز شده باشد؛ زائران باید از پماد‌های تتراسایکلین و زینک استفاده کنند. برای درد باید دیکلوفناک و پیروکسیکام مصرف کنند.

ادیب در پایان یاد آور شد که زائرین برای ضد عفونی کردن باید از پماد تتراسایکلین استفاده کنند و احتیاجی به الکل یا بتادین ندارند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!