یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 80535 |
تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ |
71 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، «عبدالله دوم» شاه اردن روز چهارشنبه با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار کرد. در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد و شاه اردن بر تمایل کشورش برای توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و دفاعی تأکید کرد. شاه اردن همچنین بر ضرورت تحقق […]

به گزارش ادراک خبر، «عبدالله دوم» شاه اردن روز چهارشنبه با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد و شاه اردن بر تمایل کشورش برای توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و دفاعی تأکید کرد.

شاه اردن همچنین بر ضرورت تحقق صلح فراگیر و عادلانه بر اساس راه‌حل دو دولت به عنوان ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد و از موضع فرانسه و اتحادیه اروپا در حمایت از راه‌حل دو دولت قدردانی کرد.

وی درباره تداوم اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی که به تضعیف فرصت‌های تحقق صلح و ایجاد خشونت بیشتر در منطقه منجر می‌شود، هشدار داد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم همچنین بر ضرورت دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه به منظور حفظ وحدت این کشور و تضمین بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان سوری و نیز حفظ امنیت و ثبات عراق تأکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین تحولات لبنان را بررسی کردند و شاه اردن استمرار تلاش‌ها برای حمایت از این کشور را ضروری خواند.

همچنین تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم بررسی شد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!