یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 80599 |
تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ |
84 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان صبح امروز به منظور شرکت در نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای وارد ازبکستان شد. رئیس جمهور تاجیکستان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهر سمرقند مورد استقبال «عبدالله عارف اف» نخست وزیر، «فضل الدین عمراف» شهردار سمرقند و سایر نمایندگان بلندپایه دولت ازبکستان قرار […]

به گزارش ادارک خبر، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان صبح امروز به منظور شرکت در نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای وارد ازبکستان شد.

رئیس جمهور تاجیکستان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهر سمرقند مورد استقبال «عبدالله عارف اف» نخست وزیر، «فضل الدین عمراف» شهردار سمرقند و سایر نمایندگان بلندپایه دولت ازبکستان قرار گرفت.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان با اعلام این خبر گفت که رحمان را در این سفر وزیر امور خارجه، دستیار روابط خارجی، وزرای توسعه اقتصاد و تجارت، حمل و نقل و سایر مقامات رسمی همراهی می‌کنند.

لازم به یادآوری است که امروز و فردا (۱۵-۱۶ سپتامبر) در شهر «سمرقند» نشست سران سازمان همکاری شانگهای برگزار می‌شود. قرار است بیش از ۳۰ سند برای امضا در این اجلاس ارائه شود.

پیش بینی می‌شود در چارچوب شورای سران کشورهای شانگهای، تفاهم‌نامه‌ای درباره تعهدات جمهوری اسلامی ایران برای کسب وضعیت عضو سازمان همکاری شانگهای به امضا برسد.

یکی از اسناد مهمی که قرار است در این رویداد به تصویب برسد، طرح جامع اجرای توافقنامه حسن همجواری بلندمدت، دوستی و همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۷ است.

سند اصلی این اجلاس اعلامیه سمرقند خواهد بود که در آن مواضع کشورهای شرکت کننده در مورد مهمترین مسائل منطقه‌ای و جهانی منعکس خواهد شد.

این سند رویکردهای مشترک برای تضمین ثبات منطقه‌ای، امنیت و توسعه اقتصادی پایدار، تقویت پیوندهای حمل و نقل و همچنین تعمیق گفت‌وگوی فرهنگی را تعیین می‌کند.

همچنین در چارچوب این اجلاس، قرار است یادداشت‌های تفاهم بین سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه کشورهای عربی، سازمان‌های تخصصی سازمان ملل متحد، از جمله اسکاپ و یونسکو امضا شود.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!