دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8170 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۱ |
280 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته حکمی صادر کرده است که بر اساس آن، شمار زیادی از مردم فلسطین آواره خواهند شد. خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور این حکم، بیش از چهار هزار فلسطینی را از سرزمین خود در منطقه […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته حکمی صادر کرده است که بر اساس آن، شمار زیادی از مردم فلسطین آواره خواهند شد.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور این حکم، بیش از چهار هزار فلسطینی را از سرزمین خود در منطقه «مسافر یاتا» واقع در کرانه باختری آواره خواهد کرد و بیش از ۳۰ هزار دونم (هر دونم معادل ۱۰۰۰ مترمربع) را اشغال خواهد کرد. به گزارش سما، صهیونیستها با این تصمیم همچنین ۱۲ روستا را تخریب خواهند کرد.  این حکم از زمان اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۹۶۷، یکی از بدترین حکمها برای آوارگی فلسطینیان به شمار می رود.

نضال یونس، رئیس شوراهای مسافر یطا در این زمینه گفت که این حکم به معنای اخراج بیش از چهار هزار فلسطینی ساکن در ۱۲ روستا است. این روستاها عبارتند از: جنبا، المرکز، الحلاوه، الفخیت، التبان، المجاز، مغایر العبید، صفا الفوقا والتحتا، ام طوبا، خله الضبع والمفقره.

یونس تصریح کرد، دادگاه رژیم صهیونیستی همه ادله و برهانهای قانونی متقن ارائه شده توسط مردم در طول ۲۲ سال گذشته را نادیده گرفت. این ادله دروغ رژیم صهیونیستی مبنی بر خالی از سکنه بودن این مناطق را افشا می کند.

وی با بیان اینکه این حکم، یک تصمیم نژادپرستانه است، گفت که قاضی چنین حکمی داده است که از ۲۲ سال پیش تا کنون، در یک شهرک غیر قانونی در کرانه باختری زندگی می‌کند و با این تصمیم، زندگی را در ۱۲ روستای فلسطینی از بین می‌برد.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱، دستور نظامی بستن این مناطق صادر کرد و آن را منطقه تیراندازی اعلام کرد. صهیونیستها پس از آن، حملات خود به ساکنان این مناطق را کلید زدند که خشونت‌آمیزترین آن در ۱۷ رمضان ۱۹۸۵ بود که در آن منازل زیادی از فلسطینیان را تخریب کردند.

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!