پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 82037 |
تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ |
102 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

یک مطالعه جدید که در Hematological Oncology منتشر شده است، زایمان به روش سزارین را با افزایش خطر ابتلا به سرطان خون در نوزادان مرتبط دانسته است. تیمی از محققان بیمارستان زنان و کودکان نینگبو در چین مطالعات قبلی مربوط به رابطه بین زایمان سزارین و سرطان خون در کودکان را مرور کرده است. نتایج […]

یک مطالعه جدید که در Hematological Oncology منتشر شده است، زایمان به روش سزارین را با افزایش خطر ابتلا به سرطان خون در نوزادان مرتبط دانسته است.

تیمی از محققان بیمارستان زنان و کودکان نینگبو در چین مطالعات قبلی مربوط به رابطه بین زایمان سزارین و سرطان خون در کودکان را مرور کرده است.

نتایج اولیه این بررسی که برپایه ۱۶ مطالعه قبلی مبتنی بود، نشان داد که خطر ابتلا به سرطان خون به ویژه لوسمی لنفوبلاستیک حاد در نوزادان از طریق سزارین در مقایسه با نوزادانی که از طریق زایمان طبیعی متولد شده بودند افزایش می‌یابد.

 برخی از زنان باردار به دلیل آمبولی یا سایر موارد اضطراری زایمانی نیاز به سزارین نجات دهنده دارند که این امر مرگ و میر مادران و نوزادان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گفته نویسندگان این مطالعه، “این نوع مداخلات جراحی نباید بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند، و پزشکان و زنان باردار باید از اثرات مضر بالقوه سزارین انتخابی بر سلامت کودکان آگاه شوند. “

مطالعه قبلی که توسط محققان دانشگاه مونترال کانادا انجام شده، نشان داده است که زایمان سزارین با افزایش خطر ابتلا به سرطان دوران کودکی، به ویژه لنفوم و سارکوم، گروهی از سرطان‌ها که بر استخوان‌ها و بافت‌های نرم تأثیر می‌گذارند، مرتبط است.

محققان رابطه بین سزارین و خطر ابتلا به سرطان دوران کودکی را در گروهی متشکل از ۱۰۳۴۰۴۹ کودک که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ از بدو تولد تا ۱۴ سالگی تحت نظر بودند، بررسی کردند.

ارتباط سزارین با سرطان در بین کودکان در سن دو سالگی افزایش یافته و این درصد در مورد سرطان لنفوم و سارکوم بالاتر بود، در حالی که هیچ ارتباطی بین تولد طبیعی و خطر ابتلا به سرطان وجود نداشت.

محققان می‌گویند: «داده‌های ارائه‌شده در این مطالعه احتمال ارتباط بین سزارین و سرطان دوران کودکی را افزایش می‌دهد، اما مسیر‌های سرطان‌زا قبل از رسیدن به هر گونه نتیجه، نیاز به بررسی بیشتر دارد.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!