پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 82300 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
104 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

صبحی قراملکی، از بازرسان منتخب سازمان نظام روانشناسی گفت: سازمان نظام روانشناسی مستقل و غیر دولتی است که دارای قانون مصوب شورای اسلامی است و از لحاظ اجرایی آسیب‌هایی دارد که اگر همدلی داشته باشیم، می‌توانیم آن ها را حل کنیم. او گفت: سازمان نظام روانشناسی ارکان و واحد‌های تابعه دارد. ارکان نظام روانشناسی ششگانه […]

صبحی قراملکی، از بازرسان منتخب سازمان نظام روانشناسی گفت: سازمان نظام روانشناسی مستقل و غیر دولتی است که دارای قانون مصوب شورای اسلامی است و از لحاظ اجرایی آسیب‌هایی دارد که اگر همدلی داشته باشیم، می‌توانیم آن ها را حل کنیم.

او گفت: سازمان نظام روانشناسی ارکان و واحد‌های تابعه دارد. ارکان نظام روانشناسی ششگانه است که اساسی‌ترین آن مجمع عمومی است و هر سالانه باید تشکیل شود و به هیئت بازرسان گزارش سالانه ارائه شود.

او توضیح داد: به دلیل نگرانی بعضی همکاران برای پاسخگویی به سوالات، هجده سال است که این مجمع برگزار نشده است. ما از همان اول بار‌ها بر برگزاری آن تاکید کرده ایم. از سال ۹۵ درخواست داشتیم تا برگزار شود و بالاخره موفق شدیم در ۱۳ خرداد سال گذشته این مجمع را برگزار کنیم.

صبحی قراملکی افزود: قانونی تصویب شده است که تیر سال بعد گزارش حسابرسی آماده و ارائه شود؛ اما امسال هنوز گزارشی به دست ما نرسیده است. برای ما به عنوان بازرس جای سوال است که چرا به قانونی که خودشان نوشته اند، احترام نمی‌گذارند و تلاشی برای بهبود اوضاع نمی‌کنند و چرا شفافیت برقرار نیست.

بازرس سازمان نظام روانشناسی گفت: رکن دوم شورای مرکزی است که به وظایف خود عمل نکرده و مصوباتی را مصوب و اجرا کرده که خلاف قانون است و اسناد نیز در دبیرخانه بازرسی سازمان موجود است.

او ادامه داد: بر اساس قانون، روانشناس یا مشاور کسی است که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه معتبر و مورد تایید باشد. بعضی افراد لیسانس غیر مرتبط دارند، اما در مقطع کارشناسی روانشناسی خوانده اند. متاسفانه شورای مرکزی اعلام کرد به افراد دارای لیسانس غیر مرتبط مجوز نمی‌دهیم که این خلاف قانون است و می‌تواند با یک آزمون به این افراد نیز مجوز بدهد؛ اما آنچه وجود دارد این است که این قانون نیز به خوبی اجرا نمی‌شود.

عضو هیئت بازرسان گفت: با این که ۴۰ درصد از اعضا در شورای مناطق از استان تهران هستند؛ اما شورای خود استان تهران ۲۰ سال است که تشکیل نمی‌شود.

قراملکی با اشاره به رکن در سازمان نظام روانشناسی به عنوان اهرم اجرای مجمع عمومی، بیان کرد: وظیفه ما نظارت برکل سازمان است؛ اما اکنون عدم همکاری با ما و پنهان کاری وجود دارد. در سال جاری شورای مرکزی فقط دو جلسه قانونی در ۱۹ اردیبهشت و ۱۰ مرداد برگزار کرده است. 

او گفت: طبق قانون باید به روانشناس و مشاور مورد تایید مجوز داده شود، اما متاسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهند و اسنادی داریم که افراد غیر روان شناس و غیرمشاور نیز فعال هستند؛ اما پروانه فعالیت ندارند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!