پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 82805 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ |
96 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در نشست خبری رویداد کارآفرینی سروبن گفت: از سال ۸۶ دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاسیس شده اند و پذیرش دانشجو در مقطع تخصصی داشته اند. در حال حاضر پذیرش دانشجو از فارغ التحصیلان داروسازی داریم . ۱۲ گروه و ۸ […]

نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در نشست خبری رویداد کارآفرینی سروبن گفت: از سال ۸۶ دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاسیس شده اند و پذیرش دانشجو در مقطع تخصصی داشته اند. در حال حاضر پذیرش دانشجو از فارغ التحصیلان داروسازی داریم . ۱۲ گروه و ۸ دانشکده در سطح کشور وجود دارند و ۴۰۰ فارغ التحصیلان در رشته طب سنتی در ایران داریم.

به گفته وی ایران رتبه چهارم تولید علم در حوزه طب سنتی در دنیا را داشته و در حوزه درمان نیز متخصصان در مراکز درمانی مختلف و به صورت تخصصی در دانشکده‌های سلامت حاضر هستند.

او گفت:در این رویداد به گردشگری سلامت و طب ایرانی پرداخته می‌شود. معتقدم که طب ایرانی باید رونق بیشتری داشته باشد و این حوزه از گنجینه غنی برخوردار است.

او افزود: ما ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم مختلف در دنیا و بیش از ۲۳۰۰گونه گیاهان دارویی را در کشور داریم. باید سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه انجام شود. گردشگری غذای سالم موضوع مهمی محسوب می‌شود و طب ایرانی اهداف این گفتمان به حساب می‌آید.

او گفت: هدف ما این است که طب ایرانی را با توسعه گردشگری بیشتر گره بزنیم.

رضایی زاده، دبیر کمیته علمی رویداد و معاون توسعه سلامت گفت: خلق ثروت یکی از اهداف شرکت‌های دانش بنیان در حوزه طب ایرانی بر پایه فناوری است. توسعه شرکت‌ها و محصولات سازمان غذا و دارو نشان دهنده پیشرفت خوب در حوزه طب سنتی است؛ اما هنوز با هدف پیش بینی شده در سند ملی خیلی فاصله داریم و این سند تا سال ۱۴۰۴ باید به اهداف خودش دست پیدا کند.

متولی گفت: محور‌های این رویداد در زمینه‌های خوراک، سلامت و تندرستی است. این رویداد به صورت ترکیبی و ایده پردازی و کار تیمی است و پنل‌های مختلف در حاشیه این رویداد و حول موضوعاتی مانند طب ایرانی و مکمل، گردشگری و کارآفرینی خواهد بود.

دیاکو عباسی، دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گردشگری سلامت و تندرستی از جایگاه خوبی برخوردار است. ۲۰۰ میلیارد دلار حجم گردشگری سلامت است و انتظار می‌رود که این حوزه در زمینه طب سنتی و مکمل رشد بیشتری پیدا کند.

دهکده‌های سلامت و تندرستی شیوه‌های درمانی با دوران ریکاوری را تلفیق کرده و شیوه‌های تلفیقی و سنتی مکمل نیز دنبال می‌شوند.

او افزود: برنامه‌های آموزشی خوبی در نظر گرفته ایم و هدف ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است. ضعف‌های استارت‌آپ‌های سلامت را شناسایی کرده و اقدامات خوبی در زمینه رفع آن ها انجام داده ایم.

حسینی یکتا گفت: اسناد بالادستی در طب ایرانی و سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی به تصویب رسیده اند. هدف استفاده از ظرفیت طب ایرانی در کشور است. موضوع استفاده بهینه از طب سنتی و ایرانی مورد تایید همگی است و رویکرد ایجابی به معنای استفاده کامل از طب ایرانی است که توسط وزارت بهداشت در حال انجام است. طب ایرانی در دانشکده ها بر اساس منابع معتبر تدریس می شود.

او افزود: طب اسلامی با آیات گره خورده که در این خصوص واژه طب اسلامی در این گونه موارد مورد قبول است.

رضایی گفت: راه اندازی داروخانه های مستقل برای عرضه داروهای گیاهی قرار بود به تصویب برسد که اختلاف نظرهایی در این خصوص بود.  بحثی مطرح شد که داروخانه ها قسمتی از فعالیت خودشان را صرف فروش داروهای گیاهی کنند. رایزنی های دفتر طب ایرانی با سازمان غذا و دارو در حال انجام است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!