یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 82819 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳ |
75 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر ، رئیس جمهور بلاروس روز سه‌شنبه گفت که نیروهای روس نباید از جانب متحد خود لطمه‌ای ببینند. به گزارش خبرگزاری «بلتا»، «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس این سخنان را هنگام دیدار با «آلکساندر ولفوویچ» معاون شورای امنیت بلاروس بیان کرد. لوکاشنکو گفت که به وزارت دفاع، همه سازمان‌های دفاعی، امنیتی و […]

به گزارش ادراک خبر ، رئیس جمهور بلاروس روز سه‌شنبه گفت که نیروهای روس نباید از جانب متحد خود لطمه‌ای ببینند.

به گزارش خبرگزاری «بلتا»، «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس این سخنان را هنگام دیدار با «آلکساندر ولفوویچ» معاون شورای امنیت بلاروس بیان کرد.

لوکاشنکو گفت که به وزارت دفاع، همه سازمان‌های دفاعی، امنیتی و قوه مجریه دستور داده که اقدامات عملی در مرز با اوکراین را با در نظر گرفتن تجربه از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین انجام دهند.

وی در زمینه استقرار پدافند بلاروس در مرزها گفت: «در جاهایی که تهدیدهای واقعی وجود دارد، قطعا نیاز به استقرار پدافند است. این مهم‌ترین چیز برای ارتش ماست. ما باید از وطن خود محافظت کنیم. در مورد حمایت از روسیه، من یک بار دیگر تاکید می‌کنم که نباید از طریق بلاروس به ارتش روسیه از پشت خنجر زد. این وظیفه ما در قبال متحدمان است».

وزارت دفاع بلاروس به تازگی  اعلام کرد که رزمایش‌هایی را  نزدیک مرز با لهستان،  در شهر «مینسک» پایتخت آن و «ویتبسک» آغاز کرده است.

این رزمایش چهارشنبه ۲۳ شهریور پایان  یافت و طی آن آزادسازی سرزمینی که به طور موقت توسط دشمن  فرضی تصرف شده و بازپس‌گیری کنترل مناطق مرزی تمرین شد.

رسانه‌های بلاروسی گزارش دادند که ۷۵۰۰ نظامی، ۲۶۰ خودروی زرهی و ۳۰ هواپیما و بالگرد در این رزمایش شرکت  کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس حمایت خود را از حمله روسیه به اوکراین در ماه گذشته تایید کرد. حمایت لوکاشنکو از جنگ باعث انتقاد و تحریم‌های بین‌المللی علیه مینسک شده است. بلاروس متحد نزدیک روسیه است و به مسکو اجازه داده از خاک خود برای اعزام هزاران نیرو به اوکراین استفاده کند.

رئیس‌جمهور بلاروس پیش‌بینی‌ کرده که درگیری‌ اوکراین و روسیه بزودی به پایان خواهد رسید.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!