یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 82827 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ |
80 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس وعده داده که کشورش برای مدیریت بحران سوخت در نتیجه جنگ اوکراین، مصرف انرژی را در کشورش جیره‌بندی نخواهد کرد اما گفت که افزایش بهای گاز ارزش ایستادن مقابل روسیه را دارد. طبق گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای‌نیوز»، لیز تراس همچنین اشاره کرده که مردم را همانند […]

به گزارش ادراک خبر، لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس وعده داده که کشورش برای مدیریت بحران سوخت در نتیجه جنگ اوکراین، مصرف انرژی را در کشورش جیره‌بندی نخواهد کرد اما گفت که افزایش بهای گاز ارزش ایستادن مقابل روسیه را دارد.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای‌نیوز»، لیز تراس همچنین اشاره کرده که مردم را همانند آلمان به کاهش کمتر مصرف انرژی در زمستان ترغیب نخواهد کرد.

طبق نوشته اسکای‌نیوز، لیز تراس بعد از آنکه روز ۵ سپتامبر موفق شد رهبری حزب محافظه‌کار را به دست آورد به تشریح برنامه‌هایش برای مقابله با بحران انرژی پرداخته است.

تراس هنگام عزیمت به نیویورک برای سخنرانی در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «صحبتی از جیره‌بندی انرژی نیست.»

نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد که از موضع بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق این کشور مبنی بر اینکه افزایش بهای گاز ارزش ایستادگی در برابر روسیه در اوکراین دارد، حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: «ما نمی‌توانیم امنیت خودمان را به خاطر انرژی ارزان‌قیمت به خطر بیندازیم. این اشتباهی است که کل دنیا غرب مرتکب شده است. آنها وابستگی زیادی به رژیم‌های مستبد پیدا کرده بودند و این نه فقط برای تأمین انرژی بلکه برای سایر کالاها هم صادق بود.»

چند روز پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وجود هرگونه ارتباط میان کشورش با بحران انرژی اروپا را رد کرده و گفته بود چنانچه اتحادیه اروپا خواستار گاز بیشتری است باید تحریم‌های مربوط به خط لوله گاز نورد استریم ۲ را رفع کند.

پوتین گفت: «مخلص  کلام اینکه اگر شما نیاز دارید و اگر برایتان دشوار است تحریم‌های اعمال‌شده علیه نورداستریم ۲ را که معادل ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود بردارید. فقط دکمه را فشار دهید و همه چیز مرتب می‌شود.»

نورد استریم ۲ که در بستر دریای بالتیک و موازی با نورداستریم‌۱ قرار گرفته یک سال پیش ساخته شد اما آلمان چند روز قبل از حمله روسیه به اوکراین تصمیم گرفت مشارکتش در این پروژه را قطع کند.

افت عرضه گاز توسط روسیه باعث دو برابر شدن قیمت گاز در آغاز سال جاری میلادی شد. از چند هفته گذشته که صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله مهم نورداستریم ۱ به اروپا تا مدت نامعلومی متوقف شده، بحران گازی در اروپا بسیار شدیدتر شده است. اگرچه روس‌ها به صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله عبوری از اوکراین ادامه می‌دهند اما میزان آن در مقایسه با حجم صادرات گاز روسیه قبل از بحران اوکراین بسیار کمتر است.

به عنوان مثال در آلمان گفته می‌شود کمبود سوخت باعث شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به ورشکستگی احتمالی شرکت‌های توزیع گاز شده است. چند روز پیش کلوس دیتر مائوباخ، مدیرعامل شرکت واردات گاز یونیپر آلمان هشدار داد که این کشور ممکن است در فصل زمستان مجبور به سهمیه‌بندی گاز شود.

بر اساس ارزیابی بانک گلدمن ساکس سهمیه‌بندی در آلمان به معنای از دست رفتن ۶۵ درصد صنعت این کشور خواهد بود.

بر اساس آمارهای رسمی انبارهای ذخیره‌سازی گاز در آلمان هم اکنون ۸۵ درصد پر هستند، اما با این حال کلوس مولر، دبیر نهاد سیاست‌گذاری در حوزه انرژی این کشور ماه گذشته هشدار داده حتی در صورت رسیدن این رقم به ۹۵ درصد میزان آن برای فقط دو ماه تقاضای گاز آلمان کافی خواهد بود.

درباره انگلیس، چند هفته پیش صندوق بین‌المللی پول (IMF) در گزارشی مدعی شده بود که تأثیر بحران انرژی بر خانوارهای انگلیسی سخت‌تر از مردم سایر کشورهای غرب اروپا بوده است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!