جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 82885 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷ |
82 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، حسین خیریانپور عصر سه‌شنبه‌ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری مازندران افزود: برگشت ۱۲۴ بنگاه اقتصادی راکد به چرخه تولید در ۶ ماه گذشته دستاورد ماندگار دولت است که به طور حتم این روند اشتغال آفرین ادامه خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده […]

به گزارش ادراک خبر، حسین خیریانپور عصر سه‌شنبه‌ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری مازندران افزود: برگشت ۱۲۴ بنگاه اقتصادی راکد به چرخه تولید در ۶ ماه گذشته دستاورد ماندگار دولت است که به طور حتم این روند اشتغال آفرین ادامه خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده برگشت ۵۶ واحد صنعتی راکد تا ۶ ماه آینده در استان برنامه ریزی شده که با همراهی بانک‌های عامل و دیگر دستگاه های خدماتی برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.
معاون استاندار مازندران با قدردانی از همراهی بانک‌های عامل، تامین اجتماعی و امور مالیاتی در تقسیط معوقات مالی بنگاه‌های اقتصادی راکد، گفت: در سه ماه گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات بانکی صنعتگران ورشکسته استان تقسیط شد.
خیریانپور ادامه داد: باید با جدیت به سمت اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برویم و سهل انگاری در تحقق این راهبرد از سوی مدیران مربوطه قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: دولت سیزدهم گره‌گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را وظیفه خود می‌داند و تمام برنامه ریزی این کارگروه به رفع مشکلات صنعتگران معطوف است.
به گزارش ایرنا، مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.
بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!