دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 82893 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹ |
73 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا سید نورالله هدایت روز سه شنبه در نشست شورای مهارت آموزی گچساران افزود: تعهد امسال این استان در حوزه آموزش مهارتی چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت در بخش های دولتی و خصوصی است. وی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای به افراد گروه […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا سید نورالله هدایت روز سه شنبه در نشست شورای مهارت آموزی گچساران افزود: تعهد امسال این استان در حوزه آموزش مهارتی چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت در بخش های دولتی و خصوصی است.
وی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای به افراد گروه هدف از جمله دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، اصناف، گروه‌های شغلی مختلف، دانش آموزان و …  با هدف ارتقای سطح مهارتی افراد برای اشتغال بکار ارائه می‌شود.
هدایت ادامه داد: طبق تعهد امسال  باید به بیش از ۱۰ هزار نفر در این استان مهارت های فنی حرفه ای ارایه شود.
وی اظهار داشت: با توجه به شعار امسال آموزش رشته های نوین و دانش بنیان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که برخی از این ها شامل شبکه، هوش مصنوعی، نانو، پرورش کرم خوراکی میل ورم و سایر موارد است.
هدایت تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در ۲ بخش خصوصی و دولتی به مهارت آموزان ارائه می شود و هم اکنون ۱۱ مرکز آموزشی ثابت با تعداد ۹۰ کارگاه فعال در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه نیمی از آموزش های امسال در بخش خصوصی ارایه خواهد شد ادامه داد: بیش از ۱۶۰ آموزشگاه در بخش خصوصی زیر نظر فنی حرفه ای این استان است که از این تعداد ۹۳ مورد فعال می باشد.
هدایت با بیان اینکه سند حرفه، استاندار و شایستگی در زمینه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد تدوین شده  افزود: این استان به عنوان پایلوت این طرح مشخص شده که برگزاری هفت دوره آموزشی برای سراسر کشور در برنامه امسال دیده شده است.
وی گروهای آموزشی هدف این استان را شامل آموزش در زندان، پادگان، عشایر، روستائیان، معتادان، صنایع و دیگر موارد اعلام کرد.
۹۰ درصد مهارت آموزان در محیط کار واقعی جذب بازار کار می شوند

هدایت عدالت آموزشی را یکی از سیاست های فنی و حرفه ای اعلام کرد و گفت:  ۹۰ درصد افراد جامعه هدف طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که از۲  سال گذشته تاکنون که در استان شروع شده، جذب بازار کار شده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدود ۵۰ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان وارد بازار کار می شوند.
معاون فرماندار گچساران افزود: یکی از دغدغه های مهم در شهرستان گچساران بحث اشتغال است که فنی و حرفه ای در این زمینه می تواند نقش مهمی را ایفاء کند.
جهانگیر علیزاده ابراز کرد: با توجه به صنعتی بودن شهرستان گچساران این شهرستان نیازبه نیروهای کار ماهر دارد.
وی اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار و به صورت کاربردی، می‌تواند سهم بزرگی را در بازار تولید و اشتغال ایفاء کند.
علیزاده تصریح کرد: گسترش و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نوعی سرمایه‌گذاری و گامی مهم در راستای ایجاد اشتغال پایدار است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!