دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 82895 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ |
78 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از  ایرنا، هادی خالقی مقدم روز سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: در جلسه هشتادو یکم این شورا ، پیرامون تعیین و  انتخاب یک روز در تقویم به روز گناوه تصمیم گیری شد. وی اظهارداشت: در این جلسه  پس از بررسی های صورت گرفته از بین ۳ گزینه نهایی، […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از  ایرنا، هادی خالقی مقدم روز سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: در جلسه هشتادو یکم این شورا ، پیرامون تعیین و  انتخاب یک روز در تقویم به روز گناوه تصمیم گیری شد.
وی اظهارداشت: در این جلسه  پس از بررسی های صورت گرفته از بین ۳ گزینه نهایی، در نهایت  ۲۰ آبان که تقارن با سالروز تاسیس شهرداری این بندر  در روز ۲۰ آبان سال ۱۳۴۱ است  ، روز گناوه تعیین و مصوب کرد.
خالقی مقدم افزود: بر این اساس ، مقرر شد شهرداری هر سال به مناسبت روز گناوه بعد از گذشت ۶۰ سال که از شهر شدن آن می گذرد، اقدام به برگزاری مراسم های متنوع و درخور کند.
رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: این روز  به عنوان روز تجلی مهر و اندیشه به دیار کهن گناوه می تواند نقطه آغاز تحولات مفید و سازنده در این بندر گردشگری باشد.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر در شمال استان بوشهر  به بندر هزاره‌ها معروف است.
گناوه  در قدیم با نام های جنابا یا جنابه معروف بوده و دارای قدمتی ۱۵۰۰ ساله است  که در دوره ساسانیان به رشد فراوانی رسیده است.
این بندر به دلیل داشتن ساحل زیبا ،بازار تجاری  و اماکن تاریخی ،هرساله مورد توجه گردشگران بسیاری قرار می گیرد.
دیلم
فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، افزایش مهارت‌های تحصیلی و عدالت آموزشی در دانش‌آموزان، رویکرد مهم آموزش و پرورش این شهرستان در سال تحصیلی جدید باشد.
به گزارش ایرنا، ناصر کشاورزی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: اجرای این طرح در تابستان امسال کمک زیادی در عقب‌ماندگی دانش‌آموزان و جبران یادگیری در ایام کرونا داشت و می‌تواند در ادامه راه نیز کمک‌حال آموزش باشد.
وی با بیان اینکه آموزش مجازی در دو سال کرونا آسیب‌های زیادی به همراه داشت،گفت: شیوع ویروس کرونا با مشکلات و آسیب‌های جدی در حوزه های مختلف همراه بوده که نظام آموزشی و دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه از آن بی بهره نبودند.
کشاورزی بیان داشت:   برخی از خانواده ها به دلیل مشکلات اقتصادی برای تهیه لوازم التحریر، کتب درسی و پوشاک دانش آموزان خود مشکل دارند که  با کمک دستگاه‌های حمایتی و خیران بخشی تامین و امیدواریم کامل برطرف شود.
وی  گفت:باتوجه به شعار امسال پروژه مهر  ” آموزش و پرورش برای همه، همه برای آموزش و پرورش”، تحقق این امر نیازمند توجه همه نهادها و ادارات به نظام تعلیم و تربیت است.
حوزه آموزشی شهرستان دیلم نیازمند نگاه نو است
امام جمعه دیلم گفت:  این شهرستان  در حوزه آموزشی و مدارس به یک نگاه نو و تحول  نیاز دارد.
حجت الاسلام محمود اسدی افزود: باتوجه به  بندری بودن شهر دیلم و وجود بازار تجاری ،   اغلب از استان های دیگر به این منطقه برای کسب وکار  می آیند که این امر  باعث می شود تا  نگاه  و انگیزه فرزندان در این دیار به این سمت تمایل پیدا کند و رغبت آنها به سمت تحصیل کم شود و باید تلاش کنیم تا  این نگرش را با برنامه ریزی صحیح و مدون به سمت  فراگیری علم و دانش بیشتر جلب و ترغیب کنیم.
وی اظهارداشت: اگرچه در گذشته تلاش هایی برای تقویت بنیه  دانش آموزان کنکوری شهرستان صورت گرفت اما  ناکافی بود و می طلبد برای رفع این دغدغه ،  با یک کار کارشناسی شده مبتنی بر برنامه ریزی آموزشی مبتکرانه و بازیابی و تحول در حوزه آموزش ، بتوانیم  در یک مقطعی ، ورودی و خروجی  به دانشگاه‌ها و کیفیت تحصیلی را  بالا ببریم.
اسدی ، توجه و اهتمام به حوزه پرورشی را مهم دانست و گفت: در آموزه های دینی و قرآن ، تهذیب و پرورش و تربیت   مقدم بر آموزش دانسته شده است و بدون آنها  معنا پیدا نمی کند.
امام جمعه دیلم بیان داشت: باتوجه به اینکه جوان‌ها علاقه مند به آموزه‌های دینی هستند ،  اگر بتوانیم  در حوزه آموزش و پرورش دو کارگروه متشکل از نخبگان را تشکیل داده و برنامه تولیدی به صورت مستمر در این زمینه طراحی شود، می‌تواند  بازده خوبی در حوزه آموزشی و روند موفقیت تحصیلی برای دانش آموزان داشته باشد.
۶ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در دیلم راهی مدرسه می‌شوند
مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ دانش آموز این شهرستان  در سال تحصیلی جدید در مقاطع مختلف  این شهرستان مشغول به تحصیل خواهند شد.
حسین رمضانی افزود:  این تعداد دانش آموزان در ۶۹ واحد آموزشی شهری و روستایی سازماندهی شده اند که در ۲۳۸ کلاس درس شامل  ۱۵۰ کلاس  دوره ابتدایی، ۵۶ کلاس متوسطه اول و ۳۲ کلاس متوسطه دوم مشغول به علم آموزی توسط ۵۳۰  معلم خواهند شد.
وی بیان کرد: : جشن شکوفه ها برای دانش آموزان  پایه اول ابتدایی در روز پنجشنبه  ۳۱  شهریور  اجرا می شود و زنگ بازگشایی و ایثار و مقاومت در ۲ مهر نواخته خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش دیلم یادآورشد: تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای ساماندهی معلمان، پروژه مهر و سایر برنامه‌های بازگشایی مدارس در این شهرستان انجام شده است.
وی گفت:   ۳۱۳ بسته نوشت افزار برای دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند این شهرستان به همت و همیاری خیران خریداری  شده است که بین آنها توزیع خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!