جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 83546 |
تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۴۶ |
113 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مهدی پیرصالحی در نشست نمایشگاه بین المللی ایران فارما گفت: توسعه، بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی مورد توجه است، البته در این صنعت ماشین آلات‌ها فرسوده شده اند لذا نیاز به مساعدت دولت و مجلس در این زمینه داریم. او افزود: امیدواریم در بودجه سال آینده ردیفی برای بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی تعلق بگیرد […]

مهدی پیرصالحی در نشست نمایشگاه بین المللی ایران فارما گفت: توسعه، بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی مورد توجه است، البته در این صنعت ماشین آلات‌ها فرسوده شده اند لذا نیاز به مساعدت دولت و مجلس در این زمینه داریم.

او افزود: امیدواریم در بودجه سال آینده ردیفی برای بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی تعلق بگیرد تا بر این اساس علاوه بر تامین دارویی کشور در زمینه صادرات دارویی فعال‌تر شویم.

پیر صالحی گفت: در حاشیه برگزاری این همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت دارویی کشور، برگزاری تور‌های بازدید برای دانشجویان از شرکت‌های دارویی، اجرای مسابقه و چالش دانشجویی، برپایی مسابقه عکس حوزه سلامت با همکاری سازمان نظام پزشکی در بحث کرونا و مدبرین سلامت، برگزاری نشست‌های آموزشی به عنوان برنامه‌های جانبی برگزار می‌شود.

محمد امیرخانی معاون امور بین الملل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: موضوع تبادل دانش و فناوری در حوزه داروسازی بسیار مهم است، علاوه بر مباحث فروش دارو و مواد اولیه دارویی فروش فناوری نیز در صنعت داروسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

او بیان کرد: با سرمایه گذاری خارجی و صاحبان صنایع برای توسعه دارو، باید از همه ظرفیت‌های بین المللی باید برای صادرات استفاده کنیم.

امیرخانی ادامه داد: تعداد زیادی از سفرا در نمایشگاه برای تبادل نظر در عرصه داروسازی دعوت کردیم تا در زمینه تفاهمات و همکاری‌ها در جهت ارتقای صنعت دارویی کشور کوشا باشیم.

او گفت: در سیاست‌ها هفت هدف داریم که از جمله مهمترین آن‌ها توسعه صادرات و میل به سمت مرجعیت علمی است و از تمام ظرفیت‌ها باید در راستای اهداف استفاده کنیم.

در ادامه سید موید علویان رئیس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: آموزش پزشکان امری مهم است به همین دلیل تفاهم نامه‌ای با سندیکای دارویی منعقد شده تا در حاشیه برگزاری نمایشگاه، به آموزش پزشکان و داروسازان نیز پرداخته شود.

او اضافه کرد: ۴۷ اتاق فکر در سازمان نظام پزشکی راه اندازی شده که به مباحث آموزشی نیز پرداخته می‌شود، در این نمایشگاه بین المللی مباحث آموزشی برای پزشکان و داروسازان نیز برگزار می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!