چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 83548 |
تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۴۶ |
91 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

حسین شمالی مدیر اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در درباره طرح دارویار گفت: طرح دارویار در حال ادامه دادن است و پیش پرداخت‌ها به بیمه‌ها کافی است و داروخانه‌ها نگران منابع نباشند. بیمه منابع کافی در اختیار دارند که جای نگرانی نیست. او توضیح داد: قسط دوم به بیمه‌ها […]

حسین شمالی مدیر اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در درباره طرح دارویار گفت: طرح دارویار در حال ادامه دادن است و پیش پرداخت‌ها به بیمه‌ها کافی است و داروخانه‌ها نگران منابع نباشند. بیمه منابع کافی در اختیار دارند که جای نگرانی نیست.

او توضیح داد: قسط دوم به بیمه‌ها نیز برای طرح دارویار با موافقت سازمان برنامه و بودجه به زودی پرداخت می‌شود.

شمالی افزود: در مورد دارو‌های خارجی سیاست‌ها تغییر کرده است و طبق معمول ما به التفاوتی بیمار پرداخت نمی‌کند. همچنین کمبود دارویی کمتر شده است، اما هنوز مطلوب نیست.

مدیر اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: میزان کمبود دارو از ۱۰۰ قلم به ۷۸ قلم رسیده است و در پایان شهریور برآورد دقیق‌تر صورت می‌گیرد.

او گفت: با طرح دارویار دارو‌های که در در گذشته و بدون نیاز به تجویز پزشک زیاد مصرف میشد، الان کاهش یافته است.

او درباره تجمع داروی اس ام‌ای گفت: داروی بیماران اس ام‌ای وارد شده است و جلسه‌ها گذاشته شده است که شرکت‌ها با بیماران تماس گرفته اند و جلوی منزل تحویل می‌دهند و دارو‌های تزریقی در مراکز درمانی برای بیماران موجود است.

شمالی درباره نحوه دارو‌های وارداتی نیز توضیح داد: سامانه قیمت گذاری کاملا شفاف است و قیمت گذاری می‌شود و سپس به اعضا اطلاع رسانی می‌شود. البته اگر دارویی وارد بازار نمی‌شود به دلیل این است که نظم بازار بهم نریزد.

مدیر اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره کمبود سرم گفت: مجوز واردات سرم داده شده است و بیش از ۱۵ میلیون سرم نیز وارد شده و حتی توزیع هم شده است. البته که به دلیل ویژگی سرم حمل و نقل و واردات آن سخت است.

او تاکید کرد که تا پایان شهریور ۱ تا ۲ میلیون واحد سرم توزیع می‌شود.

شمالی همچنین درباره تولید در داخل کشور گفت: شرکت‌های تولید کننده همکاری خیلی خوبی با ما داشتن و خطوط تولید جدید نیز اضافه شده است و تقریبا بیش از ۱۴ میلیون واحد سرم تولید می‌کنیم.

او اشاره کرد: با تولید داخل و همچنین واردات با کمبود سرم مواجه شده ایم، زیرا مصرف خیلی بیشتر از برنامه ریزی ما بود. ما در مراکز اصلی درمانی بحران نداریم، اما در مراکز خصوصی و داروخانه‌ها محدودیت داریم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!