یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 85543 |
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ |
102 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر ، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان طرح برگزاری همه‌‌پرسی در کشورش با موضوع مخالفت یا موافقت با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را اعلام کرد. به نوشته خبرگزاری آلمان، ویکتور اوربان روز دوشنبه گفت: «تصمیم‌گیری درباره این تحریم‌ها به صورت دموکراتیک صورت نمی‌گیرد بلکه بروکرات‌های بروکسل و برگزیدگان در اروپا درباره […]

به گزارش ادراک خبر ، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان طرح برگزاری همه‌‌پرسی در کشورش با موضوع مخالفت یا موافقت با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، ویکتور اوربان روز دوشنبه گفت: «تصمیم‌گیری درباره این تحریم‌ها به صورت دموکراتیک صورت نمی‌گیرد بلکه بروکرات‌های بروکسل و برگزیدگان در اروپا درباره آنها تصمیم می‌گیرند.»

اوربان ادامه داد: «در حالی که شهروندان اروپا هزینه آن را می‌پردازند، اما کسی از آنها سوال نمی‌کند.»

مجارستان همواره به بسته‌های تحریم‌ها در رای‌گیری در شورای اتحادیه اروپا رای مثبت داده اما اوربان در ماه‌های اخیر از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه انتقاد کرده است. این شورا مسئول تصمیم‌گیری بر مبنای اتفاق نظر درباره این تحریم‌ها است.

مجارستان توانست با انجام مذاکراتی خودش را از تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه معاف کند.

اوربان بیان داشت: دولت مجارستان در راستای یک «رایزنی ملی اولین دولت در اروپا خواهد بود که از مردم درباره تحریم‌ها علیه روسیه پرسش می‌کند.»

نخست وزیر مجارستان مشخص نکرد، این همه‌پرسی چه زمان برگزار خواهد شد.

نخست وزیر راستگرای پوپولیست مجارستان همه‌پرسی‌هایی را تحت عنوان «رایزنی‌های ملی» به جهت تایید سیاست‌هایش، به عنوان مثال در ارتباط با محدودیت‌ها علیه حق پناهندگی برگزار می‌کند.

نتایج این نظرسنجی‌ها به لحاظ قانونی الزام‌آور نیستند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!