شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 86512 |
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ |
81 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی روز پنجشنبه در آیین آغاز نشست‌های تخصصی بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل افزود: ایران طی سال‌های اخیر با کنترل انواع بیماری به ویژه کرونا در ۲ سال گذشته، توانمندی و قابلیت علمی […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی روز پنجشنبه در آیین آغاز نشست‌های تخصصی بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل افزود: ایران طی سال‌های اخیر با کنترل انواع بیماری به ویژه کرونا در ۲ سال گذشته، توانمندی و قابلیت علمی و تخصصی خود را در حوزه سلامت به خوبی نشان داد.
وی جایگاه ایران در حوزه سلامت در منطقه و دنیا را بی‌نظیر خواند و بیان کرد: کشور ما با تولید واکسن کرونا در کوتاه‌ترین زمان و مقابله با این ویروس برگ برنده ای مهم کسب کرد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم اضافه کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» نامگذاری کرده و و همین نامگذاری تکلیف دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز علمی را در حوزه فناوری و تولید علم و دانش جدید بسیار سنگین کرده است.
وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی مجلس انقلابی از پیشرفت جوانان غیرتمند ایرانی در عرصه پزشکی و پیراپزشکی اظهار کرد: : ما به نخبگان خود می‌بالیم و از ماندگاری آنها در کشور حمایت می‌کنیم و بر این باوریم که پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از نیروی انسانی در تحول مثبت جامعه بسیار راهگشا و مؤثر است.
حجت‌الاسلام موسوی همچنین گفت: کشورهای مختلف در تلاش برای جذب نخبگان ایران هستند اما دولت و مجلس مصمم هستند که با حمایت و پشتیبانی‌ از جوانان، زمینه حضور و نقش‌آفرینی آنها را در کشور به شایستگی فراهم کنند.
وی بر ضرورت نوسازی فضاهای بیمارستانی و آموزش پزشکی اردبیل تاکید کرد و افزود: دانشجویان اردبیلی در رشته پزشکی در آزمون سراسری جایگاه‌های ممتازی را به دست می‌آورند و نیاز است که با توسعه فضاهای فیزیکی، نیازهای زیرساختی تحصیل جوانان این خطه در این عرصه فراهم شود.
به گزارش ایرنا، بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور از روز گذشته با حضور ۴۰۰ دانشجوی پژوهشگر داخلی و خارجی روز چهارشنبه در شهر اردبیل آغاز شده است.
بنا به اعلام سرپرست علمی این کنگره و همایش ملی و بین‌المللی، یک هزار و ۸۹۴ خلاصه مقاله از سوی دانشجویان داخلی و خارجی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که از میان آنها، ۷۱۷ مقاله به منظور ارائه به صورت سخنرانی، پوستر و ای.پوستر انتخاب شده است.
این رویداد مهم با حضور ۵۵۰ نفر میهمان داخلی و خارجی در مدت سه روز در حال برگزاری است و دانشجویانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، بحرین، غنا و ازبکستان در بخش بین الملل این کنگره حضور دارند.
همزمان با این کنگره، از سه داروی فناورانه که توسط دانشجویان و مراکز پژوهشی استان اردبیل تولید شده و مرحله ارزیابی علمی را طی کرده است، رونمایی می‌شود.
در بخش ایده‌های فناورانه این رویداد علمی نیز، از میان ۶۰ ایده فناورانه ارائه شده به دبیرخانه این کنگره در حوزه سلامت، هشت ایده برتر برگزیده نیز در یک پنل تخصصی ارائه و معرفی می‌شود.
همزمان با اختتامیه این کنگره، اولین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز برگزار شده و از منتخبان این جشنواره تجلیل به عمل می‌آید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!