سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 87479 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ |
56 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، محمدباقر بی پروا، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کل سطح زیر کشت بادام استان پنج هزار و ۹۳۶ هکتار است، افزود: این میزان اراضی شامل پنج هزار و ۵۳۲ هکتار باغ بارور و ۴۰۴ هکتار باغ غیربارور است. وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد در […]

به گزارش ادراک خبر، محمدباقر بی پروا، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کل سطح زیر کشت بادام استان پنج هزار و ۹۳۶ هکتار است، افزود: این میزان اراضی شامل پنج هزار و ۵۳۲ هکتار باغ بارور و ۴۰۴ هکتار باغ غیربارور است.
وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد در واحد سطح استان ۱.۵ تن بادام در هکتار است، اظهار داشت: عمده ارقام مورد کشت بادام در باغات استان شامل آذر، فرانیس، شکوفه، سهند و ارقام محلی است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان بیش از سه درصد از مجموع ۱۷۵ هزار و ۶۳۶ هکتار باغ های زیرکشت بادام کشور را به خود اختصاص داده و در این خصوص حائز رتبه هشتم کشوری است.
بی پروا، ادامه داد: بیشترین میزان بادام استان به ترتیب در شهرستان های شبستر، اسکو، عجب شیر، مراغه ، آذرشهر و مرند تولید می شود که علاوه بر تازه خوری به صورت خشکبار به شهرهای مختلف کشور نیز صادر می شود.
آذربایجان شرقی بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ دارای ۱۱۲ هزار و ۱۴۴ هکتار باغ درختان مثمر بوده که به طور عمده شامل سیب، انگور، زردآلو، بادام و گردو است و این استان با برخورداری از ۴.۱۸ درصد از سطح باغ های کشور از نظر وسعت باغ ها رتبه ششم را دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!