سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 87559 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ |
89 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، سید رضا مرتضوی شنبه شب در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی اصفهان افزود: لازم است مشکلات و مسائل هتلداران در زمینه های مختلف مانند آب و برق در کمیته کارشناسی بررسی و گزارش آن در این شورا ارائه شود. وی اظهار داشت: در این […]

به گزارش ادراک خبر، سید رضا مرتضوی شنبه شب در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی اصفهان افزود: لازم است مشکلات و مسائل هتلداران در زمینه های مختلف مانند آب و برق در کمیته کارشناسی بررسی و گزارش آن در این شورا ارائه شود.
وی اظهار داشت: در این کمیته باید همه زیرساخت ها و خدمات مربوط به هتل‌های استان مرور و مسائل و معضلات آنها با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مختلف بویژه خدمات رسان بررسی شود.
استاندار اصفهان بر حمایت از جامعه هتلداران در استان تاکید و اضافه کرد: لازم است جلسه های کارگروه کارشناسی برای بررسی مشکلات هتلداران با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شود.
مرتضوی با تاکید بر لزوم حضور منظم اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: برخی اعضای شورا، غیبت هایی داشتند که لازم است این موضوع در نیمه دوم امسال اصلاح شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز درباره مصوبات این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز با حضور ۲ نفر از مدیران وزارت میراث فرهنگی، مباحث صنایع دستی و گردشگری در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفت.
مسعود گلشیرازی افزود: جلسه امروز با ۱۶ مصوبه همراه بود که از جمله آنها می توان به تامین نقره و مس به عنوان کالای اساسی صنایع دستی و تقسیط یک ساله آب بهای هتل ها اشاره کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه گردشگری و صنایع دستی از صنایع توسعه ای استان اصفهان بشمار می آیند، مقرر شد در جلسه فوق العاده ای مسائل هتلدارات بصورت عمیق تر و کارشناسی تر بررسی شود.
گلشیرازی اضافه کرد: چند موضوع نیز بدلیل ابعاد مختلفی که داشت مقرر شد در کارگروه کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و نتایج آنها به عنوان مصوبات شورا، مطرح و عملیاتی شود.
وی ادامه داد: درباره نرخ برق هتل ها نیز مقرر شد تا جلسه بعدی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، پیشنهاد اصلاحی درباره آن ارائه شود.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که ۱۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های “وزوان” ،”مزدآباد” و “مون” به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که تاکنون ۴۰ هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شده‌اند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!