جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8777 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ |
87 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس کمیته ملی ربوکاپ با ابراز امیدواری از همکاری دستگاه‌ها برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه قرار گرفتن ایران در میان ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی، گفت: پیشنهاد می‌شود در رویداد سال آینده کل واحدهای علوم تحقیقات در اختیار این رویداد قرار گیرد. به گزارش ادراک خبر، مرتضی موسی خانی در […]

رئیس کمیته ملی ربوکاپ با ابراز امیدواری از همکاری دستگاه‌ها برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه قرار گرفتن ایران در میان ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی، گفت: پیشنهاد می‌شود در رویداد سال آینده کل واحدهای علوم تحقیقات در اختیار این رویداد قرار گیرد.

به گزارش ادراک خبر، مرتضی موسی خانی در آیین اختتامیه شانزدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به حضور تیم‌های دانش آموزی و دانشجویی در این رقابت‌ها افزود: قطعا شما در آینده جزو دانشمندان و تاثیرگذاران کشور خواهید شد.

وی حضور رئیس دانشگاه آزاد و وزیر آموزش و پرورش در این رویداد را نشانه‌ای از توجه مسوولان به این رویداد ملی عنوان کرد و ادامه داد:  در این راستا در هدایت تحصیلی وزارت علوم و دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل برگزیدگان ربوکاپ‌ زمینه‌هایی فراهم شده و امیدواریم با حضور وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانیم مصوبات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

 وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، بتوانند در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه هوش مصنوعی، گام‌های موثری بردارند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ به جزئیات برگزاری شانزدهمین مسابقات ربوکاپ اشاره کرد و یادآور شد: در این رویداد ۱۳۵ تیم در دو بخش بزرگسال و جوانان شرکت کردند که در بخش بزرگسال تیم‌ها در لیگ‌هایی چون ربات‌های پرنده، خودروهای خودران، ربات‌های صنعتی، ربات‌های فوتبالیست، و شبیه ساز  غیره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

موسی خانی، با تاکید بر اینکه در دنیای کنونی چگالی ربات‌ها در  دنیا در حال افزایش است، خاطرنشان کرد:  نمونه آن کشور چین است و هرگز از توسعه ربات‌ها در زندگی مردم نگران نیست.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ با بیان اینکه ما همواره در این رقابت‌ها دچار پارادوکس بزرگی و کوچکی می‌شویم گفت: کوچکی از بابت اینکه تیم‌ها در سنین پایین دانش زیادی کسب کرده‌اند و پارادوکس بزرگی از آن جهت که اعضای تیم در حوزه‌های خود دارای عمیقی هستند.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس دانشگاه آزاد گفت: بر اساس دستور رئیس دانشگاه آزاد، مسابقات ربوکاپ نباید تحت الشعاع سایر مسائل قرار گیرد و ما امیدواریم در سال آینده ترتیبی اتخاذ شود که کل واحد علوم تحقیقات در اختیار این رویداد قرار گیرد..

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!