شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8909 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۱۲ |
98 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

ایسنا/قم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تقدیر از خیران مدرسه‌ساز گفت: به شدت نیازمند مدرسه و هنرستان هستیم و مشکل اصلی قم در این زمینه تامین زمین مورد نیاز است که در این مورد از همه مردم یاری می‌طلبیم. علیرضا رحیمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای […]

ایسنا/قم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تقدیر از خیران مدرسه‌ساز گفت: به شدت نیازمند مدرسه و هنرستان هستیم و مشکل اصلی قم در این زمینه تامین زمین مورد نیاز است که در این مورد از همه مردم یاری می‌طلبیم.

علیرضا رحیمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده است، یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای فرهنگی استان قم را گرامی داشت و بر توجه به آثار استاد مطهری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت هفته معلم نامیده می شود، خاطرنشان کرد: در این ایام، معلمان یک بار دیگر وظایف و عملکرد خود را مورد بازبینی قرار می‌دهند تا ضعف‌ها و نارسایی های خود را رفع کنند.

وی با بیان اینکه معلم باید با عمل و سیره خود دیگران را به خوبی ها دعوت کند، ادامه داد: در ۲ سال اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فعالیت ها تعطیل شد، اما معلمان با وجود مشکلات، تلاش کردند تا فرایند تعلیم و تربیت در کشور تعطیل نشود.

رحیمی اظهار داشت: در این ۲ سال گذشته همکاران ما موسسه خیریه ای تشکیل دادند و تاکنون از حقوق خودشان حدود ۲۰ میلیارد ریال کمک مومنانه به جامعه داشته اند.

وی اعلام کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین امسال، تمام مدرسه های استان قم برای اسکان، در خدمت زایران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) قرار داشت.   

وی همچنین به کسب ۱۲ مدال المپیادهای علمی کشوری و جهانی توسط دانش آموزان این استان اشاره کرد و گفت: در آیینی با حضور استاندار قم از این دانش آموزان تجلیل شد.

رحیمی به حضوری شدن مدارس پس از تعطیلات عید نوروز در سال جاری اشاره و بیان کرد: همکاران ما تمام کوشش خود را برای آماده سازی هر چه بهتر مدرسه‌ها، برای حضور دانش آموزان انجام دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین از ائمه جماعات مساجد، ائمه جمعه و مسئولانی که به مناسبت هفته معلم، با حضور در مدارس اقدام به تکریم معلمان کردند، سپاسگزاری و قدردانی نمود.  

وی به طرح «رتبه‌بندی معلمان» اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی معلمان، یکی از قوانین معطل مانده کشور بود که عاملی برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس است و در اوایل دهه ۹۰ باید اجرا می شد.  

رحیمی بر حضور فعال دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و گفت: در تابستان امسال مدرسه تعطیل نداریم و با همکاری نهادهای گوناگون مدرسه ها برای ارایه خدمت به دانش آموزان و خانواده ها باز است. 

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!