پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 90482 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ |
78 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، علیرضا مقدم روز یکشنبه در نشست خبری افزود: برای بازنگری طرح‌های هادی این روستاها باید از محل اعتبارات استانی و ملی اعتبار لازم تخصیص داده شود. وی اضافه کرد: از ۸۱۶ روستای موجود در این استان ۴۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که در زمان حاضر برای ۳۹۶ روستا معادل […]

به گزارش ادراک خبر، علیرضا مقدم روز یکشنبه در نشست خبری افزود: برای بازنگری طرح‌های هادی این روستاها باید از محل اعتبارات استانی و ملی اعتبار لازم تخصیص داده شود.
وی اضافه کرد: از ۸۱۶ روستای موجود در این استان ۴۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که در زمان حاضر برای ۳۹۶ روستا معادل ۹۹ درصد طرح هادی تهیه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر اظهار کرد: از این شمار طرح های هادی ۲۳۶ روستا تاکنون بازنگری شده است.
به گفته مقدم در زمان حاضر به صورت میانگین در ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر حداقل یک فاز طرح هادی برای هر روستا اجرا شده است.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۶۱ درصد معابر روستایی شهرستان بوشهر، ۲۹ درصد گناوه، ۲۱ درصد دشتستان، ۳۷ درصد دیلم، ۲۷ درصد کنگان، ۲۶ درصد دشتی، ۷۱ درصد دیر و کنگان، ۷۷ درصد جم، ۸۷ درصد عسلویه آسفالت هستند.

مقدم گفت: روستاهای واقع در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر به دلیل برخورداری از اعتبارات مناطق نفت خیز در زمینه آسفالت معابر شرایط بهتری نسبت به سایر شهرستان‌های این استان دارند به همین دلیل براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود بیشتر اعتبارات امسال به سمت شهرستان‌های غیر برخوردار هدایت شود.
وی با بیان اینکه هنوز اعتبارات ملی و استانی برای آسفالت معابر روستایی قطعی نشده است ادامه داد: امسال تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی و ۳۵ میلیارد تومان از محل قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی پیش بینی شده است.
مقدم اظهار کرد: با مشارکت دهیاری‌ها و پیگیری فرمانداری‌ها از سال ۹۶ تا ۹۹ در مدت چهار سال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شد، این در حالی است که تنها در سال مالی گذشته با اعتبار ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات قیر رایگان یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۵۷۱ مترمربع از معابر روستایی این استان آسفالت شده است.
۵۹ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر مقاوم هستند
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از ۷۴ هزار و ۱۱ واحد مسکونی روستایی دراین استان تاکنون ۴۳هزار و ۴۱۰ واحد معادل ۵۹ درصد مقاوم سازی شده اند.
وی اظهار کرد: براساس آمارها در زمان حاضر ۳۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی معادل ۴۱ درصد در این استان غیر مقاوم هستند که تلاش می شود این واحدها نیز هر چه زودتر مقاوم شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: از سال ۹۶ تا ۹۹ در مجموع سه هزار و ۱۹۴ واحد مسکونی در استان بوشهر مقاوم سازی شده اند این درحالی است که تنها در سال ۱۴۰۰ که اعتبارات آن در سال ۱۴۰۱ هزینه می‌شود از ۲هزار و ۳۸۰ فقره تسهیلات تاکنون ۲هزار و ۱۰۸ واحد به مرحله انعقاد قرار داد، یکهزار و ۹۹۴ واحد به مرحله فنداسیون و یکهزار و ۲۷ پروژه نیز تکمیل و قابل سکونت هستند.
مقدم ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد شمار واحدهای مقاوم سازی شده در سال ۱۴۰۰ سه برابر چهار سال پیش از آن است.
وی اظهار کرد: با همکاری بانک‌های عامل تلاش می‌شود امسال ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر زیر پوشش طرح مقاوم سازی مسکن روستایی قرار گیرند.
به گفته مقدم استان بوشهر در طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از نظر عملکرد بعد از استان‌های سمنان و زنجان رتبه سوم و از نظر پیشرفت فیزیکی پروژه ها نیز رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
پرداخت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در کنار پرداخت تسهیلات وام بهسازی مسکن روستایی ۳۰ میلیون تومان نیز به عنوان کمک بلاعوض پیش بینی شده که از این محل ۴۲ میلیارد تومان به یکهزار و ۵۰۰ خانوار روستایی پرداخت شده است.
وی با اشاره به تفاهم نامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در زمینه احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای قشرهای محرومی که زیر پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نباشند گفت: سهم استان بوشهر از محل این تفاهم نامه در ابتدا ۳۸۸ واحد بود که به ۴۵۰ واحد افزایش یافت و تاکنون برای ۵۲۷ نفر پرونده تشکیل شده است.
مقدم ادامه داد: در همین ارتباط از محل تفاهم نامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان به صورت رایگان تامین و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی با کارمزد پنج درصد نیز پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ارزش این کمک‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است گفت: در زمان حاضر عملیات اجرایی ۹۶درصد از واحدهای مسکونی در دست احداث از محل این تفاهم نامه در استان بوشهر آغاز شده است.
اجرای دیوار حفاظتی برای ۱۶ روستای استان بوشهر
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: امسال با هدف مهار سیلاب از محل اعتبارات سفر هیات دولت ۱۶ دیوار حفاظتی در روستاهای این استان با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.
وی یادآور شد: همچنین از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ۶۴ میلیاردتومان اعتبار امسال برای عمران روستایی در نظر گرفته شده که از این محل تاکنون ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عملیاتی شده است.

مقدم اضافه کرد: این در حالی است که از سال ۹۶ تا ۹۹ از محل اعتبارات وزارت نفت برای عمران روستایی  ۳۸  میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.
صدور بیش از ۸۷ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری
وی یادآور شد: تاکنون ۸۷هزار و ۹۹۴ جلد سند مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان بوشهر صادر شده است که از این مجموع تاکنون ۷۵هزار و ۵۱۱ جلد سند روستایی و ۱۲هزار و ۴۸۳ جلد سند در حوزه شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) است.
مقدم گفت: آمارها نشان می‌دهد ۹۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی و ۱۴ درصد واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان بوشهر سند دار هستند.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۱۵۱ قطعه زمین در نیمه نخست امسال برای ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن واگذار شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!