چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 90992 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ |
67 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان کاشان، گفت: یکی از وظیفه‌های حکومت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه الهی دارای سه مرحله قلبی (انسان با دیدن منکر قلبا ناراحت شود)، لسانی و یدی است که مرحله […]

به گزارش ادراک خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان کاشان، گفت: یکی از وظیفه‌های حکومت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه الهی دارای سه مرحله قلبی (انسان با دیدن منکر قلبا ناراحت شود)، لسانی و یدی است که مرحله قلبی و لسانی وظیفه همگانی اما مرحله یدی فقط کار پلیس است.
وی تصریح کرد: اگرچه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در کشور با همکاری ۲۷ دستگاه اجرایی انجام می‌شود اما مرحله یدی آن فقط باید توسط پلیس اجرا شود.
امام جمعه کاشان بیان کرد: امام موسی کاظم (ع) فرموده است، به وسیله امر به معروف و نهی از منکر بقیه واجبات اقامه می‌شود.
وی عملکرد کارکنان نیروی انتظامی را الگو سربازان این نیرو دانست و گفت: رفتار، نظم و تقوای پلیس ، باید برای سربازان سرمشق قرار گیرد، چرا که با رفتار صحیح می‌توان آینده نیروی انتظامی را ساخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به تشویق استخدام سربازان در نیروی انتظامی، تاکید کرد: برای این کار باید بین آنها محبوبیت ایجاد کرد تا پس از خدمت با سرمشق قرار دادن رفتار  فرماندهان پلیس، مایل به جذب در نیروی انتظامی باشند.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: پلیس باید بخشی از زمان خود حتی یک ساعت و یا مسافرت کوتاه را برای خانواده و فرزاندان خود قرار دهد.
امام جمعه کاشان با بیان اینکه پلیس ناظر بر رفتار مردم و حضرت صاحب‌الزمان (عج) نیز ناظر بر رفتار پلیس است، اظهار داشت: بنابراین در رفتار خود و نیروها باید حضور حضرت ولیعصر (عج) در هر مکان و زمان جدی گرفته شود.
وی به نیروی انتظامی توصیه کرد: قدر خودتان را بدانید چرا که رضایت رهبر معظم از فراجا، رضایت امام زمان (عج) است چون در دوران غیبت کبری، نیابت عام بر عهده ولی فقیه است.
فرمانده انتظامی کاشان نیز در این دیدار، پلیس را خادم مردم دانست و با قدردانی از آنها، گفت: مردم دارالمومنین کاشان با بصیرت و هوشیاری در اغتشاشات اخیر، توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.
سرهنگ ایرج کاکاوند با توجه به فراخوان‌ها، از کاشان به عنوان یکی از شهرهای هدف آشوبگران یاد و اضافه کرد: به برکت خون شهدا، هوشیاری مردم انقلابی و همچنین تدبیر و درایت مدیران، فتنه‌های دشمن در این شهر نقش بر آب شد.
وی ترافیک در مرکز و خیابان‌های اصلی شهر کاشان را مهمترین مشکل نیروی انتظامی در این شهرستان بیان کرد و اظهار داشت: این مشکل به دلیل تجمع مرکزهای درمانی، مطب‌ها و نبود توقف‌گاه برای خودروها است.
فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به راه‌پیمایی مردم پس از برگزاری نماز جمعه، تصریح کرد: قشرهای مختلف مردم در این اجتماع بزرگ با اعلام انزجار از اغتشاشگران، حمایت خود را از پلیس و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.
سیزدهم تا نوزدهم مهر ماه هفته نیروی انتظامی نام‌گذاری شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!