جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9733 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱ |
321 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «رحمت گوبل» نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی امروز (شنبه) با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. رحمت گوبل نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی در امور صنعت و توسعه در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، هدف از سفرش […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «رحمت گوبل» نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی امروز (شنبه) با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

رحمت گوبل نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی در امور صنعت و توسعه در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، هدف از سفرش به تهران را پیگیری توافقات و تفاهمات بین مقامات‌ دو کشور بیان و بر ارتقای روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی بعنوان دو کشور  مهم در دو نقطه استراتژیک تاکید کرد. 

نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی همچنین با اشاره به توانمندیهای علمی و فناوری و منابع ایران، آمادگی پارلمان اندونزی را برای توسعه همکاری با ایران بخصوص در زمینه های اقتصادی و تجاری اعلام کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز ضمن اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و اندونزی به تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو فناوری، بایوتکنولوژی، ترانزیت، شبکه ریلی و منابع معدنی و انرژی پرداخت و خواهان تمرکز بر ارتقای روابط در این حوزه ها شد. 

صفری در ادامه با تاکید بر امکان افزایش حجم روابط تجاری بین دو کشور و معرفی بندر چابهار بعنوان یک نقطه ترانزیتی مهم و امن برای کالاهای صادراتی اندونزی و امکان صدور آن به کشورهای منطقه از جمله آسیای میانه و قفقاز، آمادگی کشورمان برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری و به کارگیری مکانیسم تهاتر را برای گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری بین دو کشور اعلام کرد.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!